Veres Enikő Evelin (2023) Jászberény településmarketingjének értékelése a Z-generáció igényei alapján. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Veres Eniko Evelin A03F1I szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Veres Enikő Külső.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (232kB) |
|
PDF
2023. Szakdolgozat Veres Enikő.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (249kB) |
Absztrakt (kivonat)
Egy város lakosságára hatalmas hatással tud lenni az adott régió és település marketingje, illetve annak stratégiája. A településmarketing tudja pozitív és negatív irányba befolyásolni a lakosság, illetve egy részben a potenciális lakosság városról való megítélését, életkörülményeit, és döntéseit, korosztálytól függetlenül. Azért is választottam a településmarketing tudományát a szakdolgozatom témájává, mivel mindamellett, hogy nagyon érdekesnek találom a témát, véleményem szerint nagyon fontos, hogy megfelelő figyelmet fektessen egy város a településmarketingjének összetevőire, hiszen egy minden korosztály számára élhető város kialakításával áll szoros összefüggésben.Az általam vizsgált település Jászberény volt, azon belül is a fiatalabb generáció nézőpontját szerettem volna előtérbe helyezni. Jászberény, Jász-Nagykun-Szolnok megye egyik főbb települése, lakosságának nagyságából és intézményi ellátottságából is adódóan. Azért is döntöttem úgy, hogy erről szeretnék írni, mivel számos barátom, rokonom, illetve ismerősöm él, vagy élt korábban a városban, ami miatt én is jelentős időt eltöltöttem már ott.Az elmúlt időben az volt a tapasztalatom, hogy a nagyjából velem egykorúak, akik ott nőttek fel, odajártak általános- és középiskolába, miután leérettségiztek, elhagyták a várost, akár továbbtanulás, akár munka céljából. Napjainkban pedig azt veszem észre, hogy közülük jóformán senki sem költözött vissza a szülővárosába, illetve nem is terveznek a közeljövőben sem. Ez, a környezetemben erőteljesen fennálló jelenség hozta magával azt a gondolatot, hogy vajon ez a kis minta mennyire lehet reprezentatív a város egészére vetítve, és mennyire lehet ezt a település sajátos problémájának tekinteni.A dolgozatomban szeretnék választ találni arra, hogy Jászberény településmarketingje mennyiben képes befolyásolni a Z-generációt , mennyire és hogyan van hatással arra, hogy hol telepednek le hosszú távon, akár családot alapítani a fiatalok.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fiatalok, környezetelemzés, marketingstratégiák, településfejlesztés, településmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |