Lohonya Luca Veronika (2023) A közösségi média felületein jelenlévő hirdetések hatása a vásárlási döntésekre az Y és a Z generációban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Lohonya Luca Veronika_FXYY74_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Lohonya Luca Veronika_Bírálat_KSZ_signed.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (185kB) |
|
PDF
Lohonya Luca.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (225kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt évek, évtizedek során az internet gyors és folyamatos fejlődésével megváltozott a fogyasztók magatartása, ezáltal a vásárlási szokások is. A különböző közösségi média felületek megjelenésével, mint például a Facebook vagy az Instagram, megjelentek a különféle magánszemélyek, vállalkozások hirdetései is videók, posztok, képek formájában. Egyre több a hazai és külföldi influenszer is, ezáltal még több és több hirdetéssel találkozhatunk. Ezt látva fontos tudnunk, hogy ezeken a felületeken való hirdetések elhelyezése az emberekre milyen hatást gyakorolnak. Ebből adódóan szakdolgozatom célja bemutatni, hogy a közösségi média felületeken jelenlévő hirdetések milyen hatással vannak az Y és a Z generációra. A szakdolgozatom a szekunder kutatás során feltérképezi az eddig ismert tényeket a fogyasztói és vásárlói magatartásról, a vásárlási döntésekről, magáról az Y és a Z generációról, a közösségi média és az influenszer marketingről, illetve a marketing aktuális trendjeiről. A primer kutatás során, mely egy kvantitatív felmérésen keresztül valósult meg, fény derült az Y és a Z generáció hirdetésekhez való hozzáállásáról, illetve azok hatásáról, a közösségi média fogyasztási szokásaikról, illetve a vásárlást megelőző és a vásárlás utáni magatartásukról. A kutatásom analizálása során azt láthatjuk, hogy a Z generáció tagjaira jobban hatnak a hirdetések, mint az Y generáció tagjaira. Míg a Z generációban a közösségi médiában megjelenő hirdetések kíváncsiságot, vásárlást ösztönző hatást és elégedettséget keltenek, addig az Y generációból frusztrációt, vásárlásra nem ösztönzést, illetve csalódottságot váltanak ki. Mivel ilyen hatást keltenek az Y generációban a hirdetések, ennek változása érdekében mellőzni kell az átléphetetlen reklámokat, illetve a reklámoknak valamilyen promóciós kupont kell tartalmazniuk az érdekeltség felkeltésének érdekében. A Z generáció tagjai nem csak a hirdetésekre reagálnak jobban, de az influenszereket is jobban követik, mint az Y generáció tagjai, ezáltal az influenszer marketinget főleg az ő elérésük érdekében kell alkalmazni. A két generációs csoport eltérő mértékben használja a különböző közösségi média platformokat, hiszen a Z generáció leginkább az Instagram-ot, az Y generáció a Facebook-ot részesíti előnyben. A különböző generációk elérése érdekében az általuk leginkább használt felületek lehetőségeit kell kiaknázni a vállalatoknak. Kutatásomból arra is fény derült, hogy a közösségi médiában megjelenő hirdetéseket mind a két generációs csoport kismértékben figyelembe veszi, ezért az ez által keltett hatások javítása érdekében a hirdetéseket úgy kell elhelyezni, hogy a környezethez igazodjanak, illetve ezek leginkább kép formájában készüljenek el. Az online vásárlás fellendítésének érdekében különböző promóciókat kell biztosítani az embereknek, amit vásárláskor igénybe tudnak venni. Emellett nagyon fontos az emberek által közétett vélemények és az azokra érkezett válaszok megjelenítése. A jó vásárlás utáni magatartás érdekében a vállalatoknak a használathoz fűződő élményeket szükséges kiemelniük hirdetéseik során.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | influenszer, közösségi média, online hirdetések, vásárlási szokások, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |