Tauber Richárd Péter (2023) Digitális technológiák az online marketing szolgálatában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Digitális technológiák az online marketing szolgálatában_VDYENS_Tauber Richárd_2023-november-28.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Október 16.. Download (800kB) |
|
PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas_signed.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (227kB) |
|
PDF
szerzoi-nyilatkozat-eredetisegrol-tauber-richard-signed.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Október 16.. Download (159kB) |
|
PDF
Tauber_Richárd_Péter_Szakdolgozat_bizalmas_kezelése-approved.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Október 16.. Download (1MB) |
|
PDF
biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_TAUBER_Richárd_Péter_Kovács_A.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (242kB) |
|
PDF
Külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (296kB) |
Absztrakt (kivonat)
Tartalmi kivonatSzakdolgozatom célja az volt, hogy megvizsgáljam a digitális marketing fejlődését és az ehhez kapcsolódó technológiákat szekunder és primer kutatási módszerekkel egyaránt, annak érdekében, hogy egy átfogó képet tudjak nyújtani azokról a technológiákról, amelyeket a cégek a minél hatékonyabb értékesítés elérése céljából alkalmaznak.A kutatások összessége azt a célt szolgálta, hogy ismertessem a digitális marketing legújabb trendjeit, eszközeit, amit részben a B2C kereskedelmi platformok szempontjából három különböző tevékenységű vállalat (kiskereskedelmi, banki szolgáltató és termelői) üzleti hátterén keresztül mutatok be. Emellett a fogyasztói oldalt is megvizsgálta interjúk formájában, itt legfőképpen a tapasztalatok, igények feltárása lesz a célom.A dolgozat legfőbb problémafelvetése, hogy rávilágítsak, hogy melyek azok a digitális marketing technológiák, amelyek még javarészt hiányoznak a hazai cégek gyakorlatából és milyen piaci előnyöket tudnak generálni alkalmazásuk kapcsán.Primer kutatásaimat esettanulmány és szakértői mélyinterjúk formájában végeztem el, amellyel mind a kínálati, mind a keresleti oldali gyakorlati tapasztalatok felmérésére volt lehetőségem, miközben humán viselkedés részleteket is megismertem. Az interjúalanyok mindegyikével főállású munkám végzésekor ismerkedtem meg. Velük – már az interjúkat megelőzően - sikerült közeli üzleti, bizalmi tanácsadói kapcsolatot kialakítani. Mindegyik interjú tekinthető egy-egy üzleti időszakuk és döntéseik összefoglalásának, szintetizálásának, a rendszeres kommunikációnk részeként.Az interjúk során világossá vált számomra, hogy a bevetésre került rendszerekkel szemben nagy követelményeket támasztottak, azonban nem számoltak a függő tényezők megváltozásával az évek során. A Covid19-cel a személyes, azaz kontaktot igénylő ügyintézés háttérbe szorult, és a helyét átvette az online ügyintézés, az online vásárlás.Teljesen átértékelődött a célcsoportok tevékenysége. Emiatt a DMS rendszer nem igazán érte el a vélt előnyöket, hiszen az ügyfélpontokat olyan emberek veszik igénybe, akik nem tartoznak eredetileg kiválasztott célközönségbe. A rendszerek nem tudják hozni a tőle várt előnyöket, és a bevétel növekedést.A beszédhang érzelmi töltetét felismerő technológia jól szerepelt, számos előnyt bizonyíthatóan hozott ez a technológia. Sikerült a munkavégzés körülményein javítani, emelni az ügyfél-elégedettséget, és új ügyfeleket is bevonzani a kiépített bizalomnak köszönhetően.Véleményem szerint az irány jó, amin a különböző vállalatok elindultak és nyitottak a digitális marketing trendek felé, azonban még akadnak olyan problémák, melyeket szükséges kiküszöbölni azért, hogy a digitális marketing szinte tökéletesen működjön. A COVID-19 berobbanása miatt újra kellett volna értékelni a digitális marketing trendeket, és ennek megfelelően változtatni az alkalmazott gyakorlaton. Ez nem történt meg, így elsődlegesen egy újraértékelést tartanék megfelelőnek, majd a módosításokat követően pedig újraértékelni a vizsgált rendszert.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | befolyásolás, digitális felületek, érzelemmérés, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, ügyfélszolgálat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |