Munkáltatói márkaépítés (employer branding) marketing megközelítése a generációk szemszögéből

Dávid Dóra Zsuzsanna (2023) Munkáltatói márkaépítés (employer branding) marketing megközelítése a generációk szemszögéből. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Dávid_Dóra_Zsuzsanna_EJQCOH.pdf] PDF
Dávid_Dóra_Zsuzsanna_EJQCOH.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Dávid_Dóra_Zsuzsanna.pdf] PDF
BA_O_Dávid_Dóra_Zsuzsanna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (206kB)
[thumbnail of BA_B_Dávid_Dóra_Zsuzsanna.pdf] PDF
BA_B_Dávid_Dóra_Zsuzsanna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)
[thumbnail of Dávid Dóra Zsuzsanna bírálat.pdf] PDF
Dávid Dóra Zsuzsanna bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (170kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban a munkaerőpiac helyzete folyamatos változásnak van kitéve, az elmúlt években nemcsak a koronavírus járvány érzékeltette a hatását a munkaerőpiacon, hanem továbbá az is, hogy új munkavállalói igények merültek fel a munkáltatókkal szemben. Illetve egy újonnan belépő generáció, a Z generáció is egyre intenzívebb jelenlétet tanúsított a munka világában. Ezen változások azt eredményezték, hogy a vállalatok elkezdtek egyre nagyobb hangsúlyt fektetni a munkavállalói elköteleződésre és a már meglévő, tehetséges munkavállalók megtartására. Ezen folyamatok megvalósításához pedig a munkáltató márka kiépítése nélkülözhetetlenné vált számukra. Egyre erőteljesebb lett az a felismerés részükről, hogy a munkáltatói márka stratégiaként való alkalmazásával számos előnyhöz juthatnak a vállalatok, munkaadók a munkaerőpiac versenyterén. Egy erős és jól kiépített munkáltatói márkával pedig kedvezőbb pozícióba kerülnek a versenytársakkal szemben, jelentős költségcsökkentéseket érhetnek el a munkavállalói toborzás területén, valamint a jól képzett, tehetséges munkaerő bevonzása és megszerzése is egyszerűbb folyamatnak bizonyulhat. Arról nem is beszélve, hogy egy jól kiépített stratégiával a meglévő munkavállalókban erősödhet a vállalat iránti lojalitás és elköteleződés, valamint nyomatékosíthatja azt a tudatot bennük, hogy saját céljaik révén azonosulni tudjanak a vállalat céljaival. Tehát az előbbieket röviden összegezve a munkáltatói márkaépítés alatt egy olyan stratégia folyamat kerül meghatározásra, amelynek elsődleges célja, hogy a vállalatot impozánssá tegye a potenciális, illetve a meglévő munkavállalók számára. Kiépítése pedig az említett okok miatt, mint a versenyképesség fenntartása, munkaerőmegtartás és munkaerőtoborzás elengedhetetlen jelenkorunk változó helyzetében. A személyes motivációm, amiért a munkáltatói márka témakörét választottam a szakdolgozatom témájaként igen sokrétű. Elsősorban úgy gondolom, hogy a munkáltatói márkaépítés egy olyan területté nőtte ki magát, amelyre a munkaerőpiacán egyre nagyobb figyelmet fordítanak a vállalatok, másodszor pedig a generációk közötti különbségek (Deloitte, 2023) és azok együttes hatásának vizsgálata a munkaerőpiacra érdekkeltő témának ígérkezik. Utolsósorban pedig ezen elméleti és kérdőíves kutatások elvégzésével fontosnak tartom, hogy a munkáltatói márkaépítés során a fiatalabb, Z generáció tagjainak az igényei is meghallgatásra kerüljenek. Szakdolgozati munkámat a következő tematika és logika szerint építettem fel: dolgozatom kezdetén ismertetem a hazai munkaerőpiac jelenlegi helyzetét, annak területén bekövetkezett változásokat és a munkaerőpiacon jelenleg is jelenlévő generációkat, majd a továbbiakban következik dolgozatom fő témakörének tárgyalása, a munkáltatói márka kialakulása, definíciója. Ezen részegység, fejezet előtt ismertetném magát a márka kifejezést, fogalmat is, hiszen ennek megismerését és megértését kulcsfontosságúnak gondolom ahhoz, hogy a munkáltatói márka jelenségét teljeskörűen értelmezni tudjuk. A következő fejezetekben magának a munkáltatói márkának a folyamatát, belső, illetve külső piacát fogom részletesebben bemutatni, ahol a belső márkaépítés egysége hosszasabban is taglalásra kerül. Utána a szakdolgozatom témakörére felállított és elvégzett kutatásomat ismertetem, annak adatgyűjtési módszerét, hipotéziseit az egyes válaszadások függvényében. A szakirodalmi feldolgozás, majd pedig a kutatási módszertan és válaszok ismertetése után, a kapott eredményeket felhasználva egy olyan javaslati csomagot szeretnék tenni a vállalatok felé, amelynek segítségével és előtérbe helyezésével jobban megismerhetik a fiatalabb munkavállalók igényeit és a munkáltató felé támasztott elvárásaikat. Ezen javaslatok alapján pedig egy hatékonyabb munkáltatói márkaépítési stratégiát tudnak kialakítani, amellyel könnyebben elősegíthetik a fiatalabb generációk alkalmazását, elérését is a munkaerőpiacon.A munkáltatói márkaépítés sikerének kulcsfontosságú szükséglete, hogy a vállalat elkötelezett legyen abban, hogy vonzó munkahelyet teremtsen a munkavállalói számára. Úgy gondolom ezen elvek és igények meghallgatása mentén olyan munkáltatói márkák kialakítása jöhet létre a munkaerőpiacon, amelyek megakadályozhatják a fiatal munkaerők tömeges kivándorlását a nemzetközi piacok irányába és ösztönözni fogják őket abban, hogy a hazai munkaadókat választják és itt kezdjenek meg sikeres karrierutakat kiépíteni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Farkas Anna
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Kisfürjesi Nóra
Belső
egyetemi tanársegéd; Menedzsment és Vállalkozás Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketing, márkaépítés, munkáltató, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 17:53
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 17:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet