Dávid Dóra Zsuzsanna (2023) Munkáltatói márkaépítés (employer branding) marketing megközelítése a generációk szemszögéből. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Dávid_Dóra_Zsuzsanna_EJQCOH.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Dávid_Dóra_Zsuzsanna.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (206kB) |
|
PDF
BA_B_Dávid_Dóra_Zsuzsanna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
|
PDF
Dávid Dóra Zsuzsanna bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (170kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban a munkaerőpiac helyzete folyamatos változásnak van kitéve, az elmúlt években nemcsak a koronavírus járvány érzékeltette a hatását a munkaerőpiacon, hanem továbbá az is, hogy új munkavállalói igények merültek fel a munkáltatókkal szemben. Illetve egy újonnan belépő generáció, a Z generáció is egyre intenzívebb jelenlétet tanúsított a munka világában. Ezen változások azt eredményezték, hogy a vállalatok elkezdtek egyre nagyobb hangsúlyt fektetni a munkavállalói elköteleződésre és a már meglévő, tehetséges munkavállalók megtartására. Ezen folyamatok megvalósításához pedig a munkáltató márka kiépítése nélkülözhetetlenné vált számukra. Egyre erőteljesebb lett az a felismerés részükről, hogy a munkáltatói márka stratégiaként való alkalmazásával számos előnyhöz juthatnak a vállalatok, munkaadók a munkaerőpiac versenyterén. Egy erős és jól kiépített munkáltatói márkával pedig kedvezőbb pozícióba kerülnek a versenytársakkal szemben, jelentős költségcsökkentéseket érhetnek el a munkavállalói toborzás területén, valamint a jól képzett, tehetséges munkaerő bevonzása és megszerzése is egyszerűbb folyamatnak bizonyulhat. Arról nem is beszélve, hogy egy jól kiépített stratégiával a meglévő munkavállalókban erősödhet a vállalat iránti lojalitás és elköteleződés, valamint nyomatékosíthatja azt a tudatot bennük, hogy saját céljaik révén azonosulni tudjanak a vállalat céljaival. Tehát az előbbieket röviden összegezve a munkáltatói márkaépítés alatt egy olyan stratégia folyamat kerül meghatározásra, amelynek elsődleges célja, hogy a vállalatot impozánssá tegye a potenciális, illetve a meglévő munkavállalók számára. Kiépítése pedig az említett okok miatt, mint a versenyképesség fenntartása, munkaerőmegtartás és munkaerőtoborzás elengedhetetlen jelenkorunk változó helyzetében. A személyes motivációm, amiért a munkáltatói márka témakörét választottam a szakdolgozatom témájaként igen sokrétű. Elsősorban úgy gondolom, hogy a munkáltatói márkaépítés egy olyan területté nőtte ki magát, amelyre a munkaerőpiacán egyre nagyobb figyelmet fordítanak a vállalatok, másodszor pedig a generációk közötti különbségek (Deloitte, 2023) és azok együttes hatásának vizsgálata a munkaerőpiacra érdekkeltő témának ígérkezik. Utolsósorban pedig ezen elméleti és kérdőíves kutatások elvégzésével fontosnak tartom, hogy a munkáltatói márkaépítés során a fiatalabb, Z generáció tagjainak az igényei is meghallgatásra kerüljenek. Szakdolgozati munkámat a következő tematika és logika szerint építettem fel: dolgozatom kezdetén ismertetem a hazai munkaerőpiac jelenlegi helyzetét, annak területén bekövetkezett változásokat és a munkaerőpiacon jelenleg is jelenlévő generációkat, majd a továbbiakban következik dolgozatom fő témakörének tárgyalása, a munkáltatói márka kialakulása, definíciója. Ezen részegység, fejezet előtt ismertetném magát a márka kifejezést, fogalmat is, hiszen ennek megismerését és megértését kulcsfontosságúnak gondolom ahhoz, hogy a munkáltatói márka jelenségét teljeskörűen értelmezni tudjuk. A következő fejezetekben magának a munkáltatói márkának a folyamatát, belső, illetve külső piacát fogom részletesebben bemutatni, ahol a belső márkaépítés egysége hosszasabban is taglalásra kerül. Utána a szakdolgozatom témakörére felállított és elvégzett kutatásomat ismertetem, annak adatgyűjtési módszerét, hipotéziseit az egyes válaszadások függvényében. A szakirodalmi feldolgozás, majd pedig a kutatási módszertan és válaszok ismertetése után, a kapott eredményeket felhasználva egy olyan javaslati csomagot szeretnék tenni a vállalatok felé, amelynek segítségével és előtérbe helyezésével jobban megismerhetik a fiatalabb munkavállalók igényeit és a munkáltató felé támasztott elvárásaikat. Ezen javaslatok alapján pedig egy hatékonyabb munkáltatói márkaépítési stratégiát tudnak kialakítani, amellyel könnyebben elősegíthetik a fiatalabb generációk alkalmazását, elérését is a munkaerőpiacon.A munkáltatói márkaépítés sikerének kulcsfontosságú szükséglete, hogy a vállalat elkötelezett legyen abban, hogy vonzó munkahelyet teremtsen a munkavállalói számára. Úgy gondolom ezen elvek és igények meghallgatása mentén olyan munkáltatói márkák kialakítása jöhet létre a munkaerőpiacon, amelyek megakadályozhatják a fiatal munkaerők tömeges kivándorlását a nemzetközi piacok irányába és ösztönözni fogják őket abban, hogy a hazai munkaadókat választják és itt kezdjenek meg sikeres karrierutakat kiépíteni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | marketing, márkaépítés, munkáltató, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 17:53 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 17:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |