Gamifikáció bevezetése vállalati környezetben - Nehézségek és pozitív tapasztalatok

Borbély Judit (2023) Gamifikáció bevezetése vállalati környezetben - Nehézségek és pozitív tapasztalatok. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Borbély_Judit_HJ1F9M.pdf] PDF
Borbély_Judit_HJ1F9M.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Borbély_Judit_Összefoglaló.pdf] PDF
Borbély_Judit_Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (96kB)
[thumbnail of temavazlat_alapkepzes_Borbély Judit.pdf] PDF
temavazlat_alapkepzes_Borbély Judit.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (123kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol_Fülöp_Levente_János.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol_Fülöp_Levente_János.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (173kB)
[thumbnail of Borbély Judit bírálat.pdf] PDF
Borbély Judit bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (272kB)

Absztrakt (kivonat)

Pályamunkám során azt a témakört fogom körbejárni, hogy a gamifikáció bevezetésével kapcsolatban milyen pozitív és negatív tapasztalatai vannak a vállalatoknak. Ez magába foglalja a gamifikáció értelmezését és eszköztárának ismertetését, a pszichológiai hátterének feltérképezését, a releváns alkalmazási területek bemutatását, illetve a gamifikáció gyakorlatban való alkalmazásának körbejárását. 7 vállalat beszámolója alapján beszélek a gamifikáció bevezetése mögött meghúzódó célokról, a gamifikációs elemek alkalmazási példáiról, körbejárom a bevezetés során felmerült legjellemzőbb nehézségeket és kihívásokat, és ismertetem a bevezetést követő pozitív tapasztalatokat. Kutatási kérdéseim A szakirodalom alapján mit értünk gamifikáció alatt, milyen területeken alkalmazzák a vállalatok, és hogyan néz ki a gyakorlatban a gamifikáció alkalmazása? Milyen kihívásokkal néztek szembe az interjúztatott vállalatok a gamifikáció bevezetése során? Hogyan kezelték ezeket a helyzeteket? Milyen pozitív hatást gyakorolt a gamifikáció használata ezekre a vállalatokra a bevezetést követően? A szakirodalom feldolgozásával egyidejűleg 7 vállalattal készítettem interjút, amelyek módszertanukat tekintve egyéni, félig strukturált interjúk voltak. Az interjúalanyok a vállalat olyan képviselői voltak, akik a gamifikáció bevezetése során kulcsszerepet játszottak, és a folyamatot az elejétől a végéig lekövették. A félig strukturált interjú helyzet megválasztását az indokolta, hogy így lehetőség adódott rá, hogy feltegyem a konkrét kérdéseimet, ugyanakkor teret engedhettünk a szabad beszélgetésnek és további kérdéseknek is, a téma mélyebb feltérképezésének érdekében. A vizsgált vállalatokkal folytatott interjúk során kiderült, hogy a vállalatok hasonló kihívásokkal néztek szembe a gamifikáció bevezetése során. A gamifikáció alkalmazási területét tekintve egy rugalmas eszköztárról beszélünk, hiszen pozitív hatással lehet a HR, marketing, a képzések, de akár a menedzsment vagy szervezeti kultúra életére is.A dolgozatom egyik legfontosabb tanulsága, hogy a gamifikáció bevezetésekor érdemes szem előtt tartanunk, hogy melyik eszközről milyen felhasználói visszajelzések érkeznek hozzánk, és mit képviselnek a releváns kutatások.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, gamification, Gamifikáció, játék, Játékosítás, motiváció, szervezeti kultúra
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 17:53
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 17:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet