Az alkalmazottak és a vezetőség közötti kommunikáció jelentősége a Dr. OFFICE Group S.R.L. kultúrájában

Bod Szidónia Magdolna (2023) Az alkalmazottak és a vezetőség közötti kommunikáció jelentősége a Dr. OFFICE Group S.R.L. kultúrájában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat.pdf] PDF
Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozati összefoglaló.pdf] PDF
Szakdolgozati összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (215kB)
[thumbnail of Konzulens Birálat.pdf] PDF
Konzulens Birálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (172kB)
[thumbnail of FOSZK_zarodolgozat-biralat- Bod Szidónia.pdf] PDF
FOSZK_zarodolgozat-biralat- Bod Szidónia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (122kB)

Absztrakt (kivonat)

A tavaszi szakmai gyakorlatomat az XOX Business Garage S.R.L.-nél töltöttem, ahol a partneri megállapodások miatt a vállalatok neveit nem tehettem közzé. Ennek ellenére sikerült érdekes és tanulságos tapasztalatokat szereznem, amelyekről azonban részletesen nem tudtam beszámolni. Az Incoterms módszerekre fókuszálva különös figyelmet fordítottam az EXW és DAP módszerek hatásaira a nemzetközi tevékenységre, különös tekintettel a szállítási költségek és felelősség megfelelő elosztására. A vállalat rendszerezési gyakorlatát vizsgálva érdeklődtem, hogyan segíti ez az átláthatóságot és hatékonyságot, valamint milyen módon támogatja a tisztább üzleti tranzakciókat mind az eladó, mind a vevő szemszögéből. A kampányelemzés során azt vizsgáltam, hogyan értékelték az online hirdetéseket, és miért volt szükséges az A/B tesztelés a tartalom optimalizálásához, továbbá hogyan járult mindez hozzá a brand ismertségének növekedéséhez és az értékesítési lehetőségek generálásához. Az ügyvezetővel való konzultációim során sikerült válaszokat találnom ezekre a kérdésekre, ami jelentősen hozzájárult a gyakorlati beszámoló minőségéhez. Az ügyvezetői tapasztalatok és szakmai irányítás szorosan integrálódtak a gyakorlati élményeimbe és a beszámolómba, elősegítve a jövőbeni szakmai fejlődésem szempontjából szerzett értékes ismereteket. A második részben bemutatom a Dr. OFFICE Group S.R.L.-t, ahol nem szakmai gyakorlatomat töltöttem, hanem a szakdolgozatom témaválasztásáról írok. A hangsúly a hatékony kommunikáció és az értékvezérelt vezetés fontosságán van a vállalati siker szempontjából. Az XOX Business Garage S.R.L.-tól nem kaptam elegendő információt a vállalatprofil összeállításához, így a Dr. OFFICE Group S.R.L.-nél találtam megfelelő támogatást a szakdolgozatom elkészítéséhez. A vállalati kommunikáció témakörére fókuszálva a dolgozatom célja a vállalat üzleti kommunikációs folyamatainak részletes bemutatása, különös tekintettel a kommunikáció hatékonyságára és az ezzel járó kihívásokra. A vállalt kérdések közé tartozik, hogy milyen mértékben járul hozzá a kommunikáció a vállalat hatékony működéséhez, és milyen szerepe van a válságkezelésben. Emellett érdeklik a konfliktusok kezelésének módjai és azok hatása a vállalaton belül. Az XOX Business Garage S.R.L. gyakorlati tapasztalatait összegezve megállapítom, hogy a vállalat sikeresen alkalmazza az Incoterms módszereket, aminek eredményeként növeli nemzetközi piaci kompetenciáját. Az eredmények és alkalmazott módszerek alapján javasolom a sikeres elemek erősítését és a kevésbé hatékony területek finomhangolását a jövőbeli kampányok során. A vállalat értékes tapasztalatai hozzájárulnak a jövőbeni növekedéséhez és sikeréhez a dinamikus piaci környezetben. A Dr. OFFICE Group S.R.L.-nél tapasztaltam, hogy a hatékony kommunikáció kulcsfontosságú a vállalati siker és az összetartó légkör kialakítása szempontjából. Az általam bemutatott kommunikációs folyamat szemléletesen ábrázolja a kezdeményező felelősségét és a különböző kommunikációs csatornák jelentőségét. A vállalatnak kiemelt szerepe van a Kis és Középvállalkozók csoportjában, és a kommunikációs fejlesztéseknek pozitív hatása lehet a hatékonyságra és a szervezeti stabilitásra. A dolgozat tervezett részében részletesen kifejtem, hogy milyen mértékben járul hozzá a kommunikáció a vállalat hatékony működéséhez, és milyen szerepe van a válságkezelésben. Továbbá, megvizsgálom, hogyan járul hozzá a kommunikáció a konfliktusok megoldásához vagy elkerüléséhez a vállalaton belül. A vállalat jelenlegi kommunikációs gyakorlatait is részletesen elemzem, beleértve az informális és formális csatornákat, a külső kommunikációt és a környezettel folytatott kommunikációt. Az XOX Business Garage S.R.L. számomra a nemzetközi piacokon való sikeres jelenlétét és hatékony online kampányait tükrözi, különös figyelmet fordítva az Incoterms módszerek alkalmazására. A Dr. OFFICE Group S.R.L. az értékvezérelt vezetés és hatékony kommunikáció megszállottja, ami szilárd vállalati alapot teremt és a Kis és Középvállalkozók körében sikeres pozicionálást eredményez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: belső kommunikáció fejlesztése, kommunikáció az üzleti életben, kommunikáció formái, kommunikációs folyamat, kommunikációs stratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 17:52
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 17:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet