Kuponok és kapcsolódó Z generációs fogyasztói trendek

Bélteky Fruzsina (2023) Kuponok és kapcsolódó Z generációs fogyasztói trendek. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_A7MJMB_23.pdf] PDF
Szakdolgozat_A7MJMB_23.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (950kB)
[thumbnail of szakdolgozati-osszefoglalas_ A7MJMB_2023.pdf] PDF
szakdolgozati-osszefoglalas_ A7MJMB_2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (306kB)
[thumbnail of BéltekyFruzsina.pdf] PDF
BéltekyFruzsina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)
[thumbnail of Külső konzulensi értékelés_Bélteky Fruzsina.pdf] PDF
Külső konzulensi értékelés_Bélteky Fruzsina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (971kB)

Absztrakt (kivonat)

Az egyetemi tanulmányaim során, amikor elkezdtem önállósodni, a kuponok használata fontos szerepet játszott pénzügyeim tervezésében. Észrevettem, hogy a környezetemben a kuponok és kedvezmények elterjedtek, különösen az online vásárlásban. A szakdolgozatom célja bemutatni ezeknek az eszközöknek a hatásait a fogyasztói oldalról, külön kiemelve a Z generációt. A marketingkommunikáció célja, hogy a vállalatok üzenetei eljussanak a fogyasztókhoz, növelve a tudatosságot és támogatva a vásárlási döntéseket. A fogyasztói élmény szerepe itt kiemelkedő, és annak kialakításához fontos megérteni a vásárlók viselkedését is. A kuponoknak, mint az eladásösztönzés eszközeinek, több előnye van, azonban veszélyeket is rejtenek, mint például a túlzott vásárlás és megtévesztések formájában. A fogyasztók és vállalatok számára is pozitív értékeket hordozhatnak a kuponok, de a helytelen stratégia veszteségeket is okozhat. A kuponozás világában változó trendek figyelhetők meg, de a Z generáció jelenléte és befolyása világszerte érezhető.Ez a generáció, mint fogyasztói csoport, különösen érzékeny az árakra, ezért is mutatnak érdeklődést különbféle spórolási lehetőségek irányába.A kutatásom fő célja az volt, hogy válaszokat találjon három fő kutatási kérdésre és azokhoz kapcsolódó alkérdésekre.Az első kutatási kérdés arra irányult, hogy mennyire elterjedtek a kuponok a megcélzott generáció körében. Az eredmények szerint a kuponok elterjedtek ebben a generációban, és a többségük rendszeresen használja őket vásárlásaik során. A kuponokat főként azért használják, hogy kedvezményeket szerezzenek és olcsóbban jussanak hozzá termékekhez.A második kérdésem a kuponok használati helyére fókuszált. A kuponok több mint 90%-ban online formában kerülnek felhasználásra. A leggyakrabban használt helyek közé tartoznak a gyorséttermek és élelmiszerüzletek, amelyek a mindennapi élethez szükséges termékeket kínálják. Az adatok azt mutatják, hogy az online elérhetőség és a gyorsaság fontosabb, mint a kuponok gyűjtésére szolgáló platformok.A kutatás harmadik kérdése arra irányult, hogy mi adja meg a kuponok vonzerejét a generáció számára. A válaszok alapján a legfontosabb tényező a spórolás, ami az árérzékeny társadalomban pozitív élményt nyújt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné Dr Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens; Menedzsment és Vállalkozás Tanszék; PSZK
Jenei Rita
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kutatás, marketing, trendek, vásárlás, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 17:50
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 17:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet