Bélteky Fruzsina (2023) Kuponok és kapcsolódó Z generációs fogyasztói trendek. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_A7MJMB_23.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (950kB) |
|
PDF
szakdolgozati-osszefoglalas_ A7MJMB_2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (306kB) |
|
PDF
BéltekyFruzsina.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (225kB) |
|
PDF
Külső konzulensi értékelés_Bélteky Fruzsina.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (971kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az egyetemi tanulmányaim során, amikor elkezdtem önállósodni, a kuponok használata fontos szerepet játszott pénzügyeim tervezésében. Észrevettem, hogy a környezetemben a kuponok és kedvezmények elterjedtek, különösen az online vásárlásban. A szakdolgozatom célja bemutatni ezeknek az eszközöknek a hatásait a fogyasztói oldalról, külön kiemelve a Z generációt. A marketingkommunikáció célja, hogy a vállalatok üzenetei eljussanak a fogyasztókhoz, növelve a tudatosságot és támogatva a vásárlási döntéseket. A fogyasztói élmény szerepe itt kiemelkedő, és annak kialakításához fontos megérteni a vásárlók viselkedését is. A kuponoknak, mint az eladásösztönzés eszközeinek, több előnye van, azonban veszélyeket is rejtenek, mint például a túlzott vásárlás és megtévesztések formájában. A fogyasztók és vállalatok számára is pozitív értékeket hordozhatnak a kuponok, de a helytelen stratégia veszteségeket is okozhat. A kuponozás világában változó trendek figyelhetők meg, de a Z generáció jelenléte és befolyása világszerte érezhető.Ez a generáció, mint fogyasztói csoport, különösen érzékeny az árakra, ezért is mutatnak érdeklődést különbféle spórolási lehetőségek irányába.A kutatásom fő célja az volt, hogy válaszokat találjon három fő kutatási kérdésre és azokhoz kapcsolódó alkérdésekre.Az első kutatási kérdés arra irányult, hogy mennyire elterjedtek a kuponok a megcélzott generáció körében. Az eredmények szerint a kuponok elterjedtek ebben a generációban, és a többségük rendszeresen használja őket vásárlásaik során. A kuponokat főként azért használják, hogy kedvezményeket szerezzenek és olcsóbban jussanak hozzá termékekhez.A második kérdésem a kuponok használati helyére fókuszált. A kuponok több mint 90%-ban online formában kerülnek felhasználásra. A leggyakrabban használt helyek közé tartoznak a gyorséttermek és élelmiszerüzletek, amelyek a mindennapi élethez szükséges termékeket kínálják. Az adatok azt mutatják, hogy az online elérhetőség és a gyorsaság fontosabb, mint a kuponok gyűjtésére szolgáló platformok.A kutatás harmadik kérdése arra irányult, hogy mi adja meg a kuponok vonzerejét a generáció számára. A válaszok alapján a legfontosabb tényező a spórolás, ami az árérzékeny társadalomban pozitív élményt nyújt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kutatás, marketing, trendek, vásárlás, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 17:50 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 17:50 |
Actions (login required)
Tétel nézet |