Balogh Ágnes (2023) Vállalati felelősségvállalás és munkavállalói elkötelezettség multinacionális környezetben. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Balogh_Ágnes_GP2K50.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Balogh_Ágnes.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (205kB) |
|
PDF
Bírálat_BaloghÁ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (167kB) |
|
PDF
BA_B_Balogh_Ágnes Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (445kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban számos társadalmi, környezeti, valamint gazdasági problémával találkozhatunk. Az ezekkel szembeni fellépésben fontos, hogy az egyéneken és intézményeken kívül a vállalatok is aktívan tudjanak cselekedni. A multinacionális vállalatoknál különösen hangsúlyos ez a felelősség, hiszen működésükkel több ország életére lehetnek hatással különböző aspektusokból. Az említett vállalatoknak a nehézségek csökkentése mellett azért is érdemes foglalkozniuk a CSR-ral, mert a munkavállalóikkal való kapcsolatukat is befolyásolhatja ez a téma. A munkavállalók maguk is érzik és találkoznak a különböző kihívásokkal, így ők is kisebb-nagyobb mértékben, de jelentőséget tulajdoníthatnak annak, hogy vállalatuk mennyire helyez hangsúlyt a globális, illetve lokális problémákkal szembeni törekvésekre. Ennek megléte vagy hiánya pedig akár a szervezet iránti elköteleződésüket is befolyásolhatja. Dolgozatomban áttekintem a CSR és munkavállalói elkötelezettség elméleti és kutatási hátterét, valamint ezek kapcsolatának eddigi vizsgálatait, emellett pedig bemutatom az általam végzett kvantitatív és kvalitatív kutatás eredményeit a témában. Kutatásom főbb eredményeként kiemelhető, hogy azon cégek munkavállalói elkötelezettebbek, akik elégedettebbek vállalatuk CSR tevékenységeivel. Kapcsolat figyelhető meg a cégek által biztosított bekapcsolódási lehetőségek mennyisége és az azokban való részvételi gyakoriság között is, valamint elmondható, hogy a részvételt jellemzően arra fordítható idő biztosításával ösztönzik a vállalatok. A nők bár nem tartják fontosabbnak a CSR-t, mégis gyakrabban kapcsolódnak be az aktivitásokba, mint a férfiak, valamint különbség még a nemek között, hogy milyen preferenciákkal rendelkeznek a CSR tevékenységek terén.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, multinacionális vállalatok, munkavállalói elkötelezettség, társadalmi felelősségvállalás, vállalati társadalmi felelősségvállalás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 17:50 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 17:50 |
Actions (login required)
Tétel nézet |