Vállalati felelősségvállalás és munkavállalói elkötelezettség multinacionális környezetben

Balogh Ágnes (2023) Vállalati felelősségvállalás és munkavállalói elkötelezettség multinacionális környezetben. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Balogh_Ágnes_GP2K50.pdf] PDF
Balogh_Ágnes_GP2K50.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Balogh_Ágnes.pdf] PDF
BA_O_Balogh_Ágnes.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (205kB)
[thumbnail of Bírálat_BaloghÁ.pdf] PDF
Bírálat_BaloghÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (167kB)
[thumbnail of BA_B_Balogh_Ágnes] PDF
BA_B_Balogh_Ágnes
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (445kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban számos társadalmi, környezeti, valamint gazdasági problémával találkozhatunk. Az ezekkel szembeni fellépésben fontos, hogy az egyéneken és intézményeken kívül a vállalatok is aktívan tudjanak cselekedni. A multinacionális vállalatoknál különösen hangsúlyos ez a felelősség, hiszen működésükkel több ország életére lehetnek hatással különböző aspektusokból. Az említett vállalatoknak a nehézségek csökkentése mellett azért is érdemes foglalkozniuk a CSR-ral, mert a munkavállalóikkal való kapcsolatukat is befolyásolhatja ez a téma. A munkavállalók maguk is érzik és találkoznak a különböző kihívásokkal, így ők is kisebb-nagyobb mértékben, de jelentőséget tulajdoníthatnak annak, hogy vállalatuk mennyire helyez hangsúlyt a globális, illetve lokális problémákkal szembeni törekvésekre. Ennek megléte vagy hiánya pedig akár a szervezet iránti elköteleződésüket is befolyásolhatja. Dolgozatomban áttekintem a CSR és munkavállalói elkötelezettség elméleti és kutatási hátterét, valamint ezek kapcsolatának eddigi vizsgálatait, emellett pedig bemutatom az általam végzett kvantitatív és kvalitatív kutatás eredményeit a témában. Kutatásom főbb eredményeként kiemelhető, hogy azon cégek munkavállalói elkötelezettebbek, akik elégedettebbek vállalatuk CSR tevékenységeivel. Kapcsolat figyelhető meg a cégek által biztosított bekapcsolódási lehetőségek mennyisége és az azokban való részvételi gyakoriság között is, valamint elmondható, hogy a részvételt jellemzően arra fordítható idő biztosításával ösztönzik a vállalatok. A nők bár nem tartják fontosabbnak a CSR-t, mégis gyakrabban kapcsolódnak be az aktivitásokba, mint a férfiak, valamint különbség még a nemek között, hogy milyen preferenciákkal rendelkeznek a CSR tevékenységek terén.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, multinacionális vállalatok, munkavállalói elkötelezettség, társadalmi felelősségvállalás, vállalati társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 17:50
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 17:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet