Változás menedzselése a kommunikáció tükrében: A Samsonite Hungária Kft. kommunikációs stratégiájának elemzése

Bitz Péter (2023) Változás menedzselése a kommunikáció tükrében: A Samsonite Hungária Kft. kommunikációs stratégiájának elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bitz Péter Szakdolgozat 2023.12.05.pdf] PDF
Bitz Péter Szakdolgozat 2023.12.05.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (772kB)
[thumbnail of Szakdolgozati összefoglalás.pdf] PDF
Szakdolgozati összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (171kB)
[thumbnail of Bitz_Péter_szakdolg_bírálat_Becker_Boglárka.pdf] PDF
Bitz_Péter_szakdolg_bírálat_Becker_Boglárka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (829kB)
[thumbnail of Bitz Péter_bírálat_GM_FLK.pdf] PDF
Bitz Péter_bírálat_GM_FLK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (182kB)

Absztrakt (kivonat)

A vállalatok sikere szorosan összefügg a belső és külső kommunikációs folyamatok hatékonyságával. A Samsonite Hungária Kft. szekszárdi gyáregységének belső kommunikációs folyamatait vizsgáló kutatásom során különös figyelmet fordítottam a kommunikáció különböző aspektusaira, különösen a különböző szervezeti szintek közötti információcserére. A kutatás célja az volt, hogy feltárja, milyen hatással van a kommunikáció a vállalat belső folyamataira és a változások menedzselésére. Megállapítottam, hogy a cég jól működik, de a kommunikációs folyamatok fejlesztése segítheti a további hibák elkerülését és a hatékonyság növelését. Ezen felül a kutatás kitért arra is, hogyan befolyásolja a kommunikációs rendszer a szervezet alkalmazkodó képességét a változásokhoz. Fontos megállapítás volt, hogy a cég aktív lépéseket tesz a kommunikációs csatornák fejlesztése érdekében. A fizikai dolgozók számára televíziókat szereltek fel, hogy időben értesülhessenek a hírekről és információkról. A vezetői kommunikációs tréningek hosszú távú célja egy elkötelezett és együttműködő munkakörnyezet megteremtése. A kutatás során kiderült, hogy a megkérdezettek elégedettek a kommunikációs hálózat sűrűségével, azonban a kommunikáció minőségét és érthetőségét illetően eltérő vélemények születtek. Az e-mailek kevésbé népszerűek a fizikai munkavállalók körében, míg a televíziós tájékoztatás és a faliújságok nagyobb figyelmet kapnak. A vállalat vezetői az interjúk során hangsúlyozták az összes kommunikációs csatorna aktív használatának fontosságát a különböző területek és generációk közötti összhang érdekében. A kutatás eredményeként hat javaslatot fogalmaztam meg a kommunikációs folyamatok fejlesztése érdekében. Ezek között szerepel a napi szintű visszacsatolás, a generációs különbségek kezelése, az elköteleződés javítása, a vállalati tájékoztatók fejlesztése, érdemi meetingek szervezése, a bizalom erősítése és a visszacsatolás fontossága. Továbbá felvetettem az intranet hálózat fejlesztésének szükségességét is, amely további kutatás tárgyát képezheti a jövőben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső kommunikáció fejlesztése, információáramlás, kommunikáció, szervezeti kommunikáció, változásmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 17:49
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 17:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet