Teljesítményértékelés egy kereskedelmi vállalatnál multinacionális környezetben

Bakos Bianka Paulina (2023) Teljesítményértékelés egy kereskedelmi vállalatnál multinacionális környezetben. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bakos Bianka Paulina_G2CSKB.pdf] PDF
Bakos Bianka Paulina_G2CSKB.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Bakos_Bianka_Paulina.pdf] PDF
BA_O_Bakos_Bianka_Paulina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (223kB)
[thumbnail of Bakos_Bianka_Paulina.pdf] PDF
Bakos_Bianka_Paulina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (182kB)
[thumbnail of BA_B_Bakos_Bianka_Paulina.pdf] PDF
BA_B_Bakos_Bianka_Paulina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom fő célja az volt, hogy átfogó képet nyújtson a multinacionális vállalati környezetben alkalmazott teljesítményértékelés folyamatáról, valamint bemutassa, milyen kihívásokkal szembesülnek a különböző munkavállalók.A szakirodalom áttekintése során több teljesítményértékelési definíciót tanulmányoztam, de a lényegük ugyanaz: a munkavállalók teljesítményének értékelése és visszajelzés nyújtása a munkájuk minőségéről. Különböző teljesítményértékelési módszereket is bemutattam ilyen, például a 360 fokos modell, amelyet az általam vizsgált vállalat is bevezetett idén a vezetők szintjén. Bemutattam néhány lehetséges problémát a teljesítményértékelésről, amivel egy vállalat szembesülhet. Végül kifejtettem, hogy hogyan befolyásolta a Covid a teljesítményértékelést, és mennyire volt szükség a vállalatok alkalmazkodóképességére ebben a kihívásokkal teli időszakban.A kutatás folyamán kvalitatív módszertant alkalmaztam, és részletes interjúkat készítettem nyolc munkavállalóval a vállalati teljesítményértékelésről. Az alanyok között volt vezető, szellemi beosztott és raktári munkavállaló is így mélyebben megértettem a résztvevők tapasztalatait, véleményeit és érzéseit a folyamatról. Az interjúk során kiemelkedtek olyan kulcsfontosságú témák, mint a teljesítményértékelési folyamat hatékonysága, a résztvevők elégedettsége és az esetleges fejlesztési területek. Az egyéni tapasztalatok és nézőpontok elemzésével sikerült mélyebb megértést nyerni a vállalati teljesítményértékelési rendszer működéséről és annak munkavállalókra gyakorolt hatásairól.Kutatásom központjában az állt, hogy választ kapjak az alábbi kérdésre: Milyen módon változtatható meg a teljesítményértékelés, hogy a szervezet és a munkavállalók céljai egyaránt teljesüljenek? A kutatás eredményei között szerepel, hogy a szellemi munkavállalók esetében célszerű lenne gyakoribb és rendszeresebb teljesítményértékelési folyamatokat bevezetni. Az optimális megközelítés az lenne, ha évente a teljes értékelés mellett félévente egy specifikus, a fejlesztendő területeket érintő értékelés, történne, amely lehetőséget teremt az időben történő visszajelzésekre. Továbbá hasznos lenne, ha az értékelések eredményei visszakövethetők lennének. Az interjúk eredményei arra utalnak, hogy nem minden a pénz. Bár néhány munkavállaló úgy véli, hogy hatékonyabb lenne bevezetni egy bónuszrendszert vagy juttatási rendszert, mint motivációs eszközt.Összességében megállapítható, hogy a vállalat már elindította a rendszer korszerűsítését, de még további fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy mind a munkavállalók, mind pedig a munkáltató számára optimális legyen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belkereskedelmi vállalatok, multinacionális vállalatok, teljesítmény, teljesítményértékelés, teljesítménymenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 16:36
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 16:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet