A banki szolgáltatások fejlődése - Technológiai fejlődés hatása a magyarországi pénzintézetekre

Aly Nicholas (2023) A banki szolgáltatások fejlődése - Technológiai fejlődés hatása a magyarországi pénzintézetekre. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Diplomadolgozat_Aly Nicholas.pdf] PDF
Diplomadolgozat_Aly Nicholas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Absztrakt.pdf] PDF
Absztrakt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (382kB)
[thumbnail of Aly_bírálat.pdf] PDF
Aly_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (363kB)
[thumbnail of Szakmai kérdés_AlyNicholas.docx.pdf] PDF
Szakmai kérdés_AlyNicholas.docx.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (210kB)
[thumbnail of Aly Nicholas_202401.pdf] PDF
Aly Nicholas_202401.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (736kB)

Absztrakt (kivonat)

A banki szolgáltatások fejlődésével és a pénzügyi technológiák fejlődésével foglalkozik a dolgozat.A FinTech fejlődése, az online bankolás és az elektronikus fizetési megoldások térnyerése jelentős hatást gyakorolnak a pénzintézetekre és az ügyfeleikre. Ebben a gyorsan változó környezetben fontos megérteni és elemezni, hogyan reagálnak a magyarországi pénzintézetek a technológiai fejlődés kihívásaira.Célom részletesen elemezni, hogy hogyan formálják át a banki szolgáltatásokat a technológia fejlesztések és milyen hatásai vannak a magyarországi pénzintézetekre és az emberek pénzügyi életére. A dolgozat először ismerteti az egy- és kétszintű bankrendszert, továbbá bemutatja a magyar bankrendszer történelmi hátterét és korábbi alakulását. A kialakulása több évszázad alatt történt és a mai nap is tart. A bankrendszerre a külső környezet folyamatosan hatást gyakorol, ezáltal fejlődésre kényszerül. A bankrendszer történelmi fejlődése során az információs forradalom kulcsfontosságú mérföldkővé vált. A technológiai fejlődés és az internet térnyerése tovább formálta a pénzintézetek működését. A FinTech vállalkozások, amelyek a legújabb technológiákat alkalmazzák, számos területen jelentős változásokat hoztak létre a pénzügyi szolgáltatásokban, beleértve a fizetéseket, befektetéseket, hitelnyújtást és pénzkezelést. A magyar banki szektorban is érezhetőek ezek a változások, és a pénzintézetek számára kihívást jelent a lépést tartani a digitalizáció gyors ütemével. A FinTech vállalkozások az ügyfelek számára új lehetőségeket kínálnak, miközben a hagyományos bankoknak is alkalmazkodniuk kell az új technológiákhoz és az ügyfélpreferenciák változásaihoz. A mobilbanki szolgáltatások, online fizetések, kriptovaluták és egyéb FinTech megoldások egyre elterjedtebbek Magyarországon is. A pénzügyi szolgáltatások digitalizációja megkönnyíti az ügyfelek életét, ugyanakkor új kihívásokat is felvet a személyes adatvédelem, a biztonság és a szabályozás területén. Emiatt pénzintézeteknek nemcsak a versenytársaikkal, hanem a FinTech startupokkal is versenyezniük kell, miközben megőrzik a biztonságot és az ügyfelek bizalmát. Továbbá a magyar bankok digitális helyzete is bemutatásra kerül, mivel a magyar ügyfelek digitális szokásai vizsgálatra kerül a dolgozatban. Emellett a fizetési szolgáltatások is ismertetésre kerülnek. Ezek elengedhetetlenek ahhoz, hogy a Fintech világába betekintést nyerjünk, ami elég erősen kötött a digitalizációhoz és az innovatív pénzügyi megoldásokhoz is. Összességében a FinTech és a banki szektor szoros együttműködése a pénzügyi innováció és az ügyfélcentrikus szolgáltatások terén új lehetőségeket teremt, miközben a pénzintézeteknek rugalmasan és proaktívan kell válaszolniuk az állandóan változó pénzügyi környezetre. A jövőben várhatóan további együttműködési lehetőségek és innovációk jelennek meg a FinTech és a banki szektorokban, tovább erősítve a pénzügyi szolgáltatások digitalizációját és az ügyfélélmény fejlesztését. Ez egy izgalmas kihívásokkal és új lehetőséggel teli folyamat, aminek mindenképpen nyertesei lesznek az ügyfelek.Az űrlap teteje Egy primer kutatás került elvégzésre ezeknek kapcsán, online kérdőív formájában. A hazai bankolási szokások vizsgálata, mobilbanki szolgáltatások igénybevétele, online vásárlási szokások és innovatív szolgáltatások ismerete kerül megvizsgálásra. A kutatás információt nyújt arról például, hogy a készpénz mekkora mértékben szorult vissza az elektronikus fizetési formákkal szemben, a magyar emberek kellőképpen kihasználják-e a technológiai lehetőségeiket pénzügyeik intézése során, illetve a Fintech szolgáltatók népszerűségének mértékéről is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügyi

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Dombi Zsuzsa
Belső
óraadó tanár; Pénzügy Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, bank informatikai rendszerei, bankbiztonság, banki szolgáltatás(ok), fintech
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 16:36
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 16:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet