Az értő figyelem, asszertív kommunikáció fontossága a segítő szakmában

Dr Keskeny Györgyné Keskeny Edit (2023) Az értő figyelem, asszertív kommunikáció fontossága a segítő szakmában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szakdolgozat - Az értő figyelem, asszertív kommunikáció fontossága a segítő szakmában - Keskeny Edit.pdf] PDF
Szakdolgozat - Az értő figyelem, asszertív kommunikáció fontossága a segítő szakmában - Keskeny Edit.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Keskeny Edit bírálat.pdf] PDF
Keskeny Edit bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (195kB)
[thumbnail of Keskeny Györgyné keskeny Edit MH jav.pdf] PDF
Keskeny Györgyné keskeny Edit MH jav.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (302kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozat címe: Az értő figyelem, asszertív kommunikáció fontossága a segítő szakmában Bevezetés: Az értő figyelem és az asszertív kommunikáció egyre fontosabbá válik a hétköznapokban és a segítő szakmában. Az értő figyelem segít a segítőnek és a kliensnek is abban, hogy jobban megértsék egymást, ami erősebb bizalmat és együttműködést eredményez. Az asszertív kommunikáció pedig lehetővé teszi a segítő számára, hogy hatékonyabban fejezze ki magát, és a kliens igényeit is figyelembe vegye. A szakdolgozat a szakirodalom feldolgozására, az asszertív kommunikáció elméleti bemutatására és konkrét esetek elemzésére épül. A szakmai tapasztalatok alapján vizsgálja az asszertív kommunikáció jellegzetességeit és előnyeit a segítő szakmában. A szakdolgozat megállapításai szerint az értő figyelem és az asszertív kommunikáció a következő előnyökkel jár a segítő szakmában: Jobb kapcsolati minőség: Az értő figyelem és az asszertív kommunikáció segít a segítőnek és a kliensnek is abban, hogy jobban megértsék egymást. Ez erősebb bizalmat és együttműködést eredményez. Hatékonyabb problémamegoldás: Az értő figyelem segít a segítőnek abban, hogy pontosan megértse a kliens problémáját. Ez pedig hatékonyabb problémamegoldást eredményez. A szakdolgozat javasolja, hogy a segítő szakmában dolgozók folyamatosan képezzék magukat. KövetkeztetésAz értő figyelem és az asszertív kommunikáció olyan készségek, amelyeket a segítő szakma képviselői is fejleszthetnek. Ez segít nekik abban, hogy hatékonyabbá váljanak a munkájukban, és jobban tudják segíteni a klienseiket életmódjuk, életvitelük tekintetében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Munkahelyi mentálhigiéné

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Gruber Mónika
Belső
óraadó tanár; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: empátia, értő figyelem, értő hallgatás, kommunikáció, testbeszéd
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:08
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet