Dr Keskeny Györgyné Keskeny Edit (2023) Az értő figyelem, asszertív kommunikáció fontossága a segítő szakmában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Szakdolgozat - Az értő figyelem, asszertív kommunikáció fontossága a segítő szakmában - Keskeny Edit.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Keskeny Edit bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (195kB) |
|
PDF
Keskeny Györgyné keskeny Edit MH jav.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (302kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozat címe: Az értő figyelem, asszertív kommunikáció fontossága a segítő szakmában Bevezetés: Az értő figyelem és az asszertív kommunikáció egyre fontosabbá válik a hétköznapokban és a segítő szakmában. Az értő figyelem segít a segítőnek és a kliensnek is abban, hogy jobban megértsék egymást, ami erősebb bizalmat és együttműködést eredményez. Az asszertív kommunikáció pedig lehetővé teszi a segítő számára, hogy hatékonyabban fejezze ki magát, és a kliens igényeit is figyelembe vegye. A szakdolgozat a szakirodalom feldolgozására, az asszertív kommunikáció elméleti bemutatására és konkrét esetek elemzésére épül. A szakmai tapasztalatok alapján vizsgálja az asszertív kommunikáció jellegzetességeit és előnyeit a segítő szakmában. A szakdolgozat megállapításai szerint az értő figyelem és az asszertív kommunikáció a következő előnyökkel jár a segítő szakmában: Jobb kapcsolati minőség: Az értő figyelem és az asszertív kommunikáció segít a segítőnek és a kliensnek is abban, hogy jobban megértsék egymást. Ez erősebb bizalmat és együttműködést eredményez. Hatékonyabb problémamegoldás: Az értő figyelem segít a segítőnek abban, hogy pontosan megértse a kliens problémáját. Ez pedig hatékonyabb problémamegoldást eredményez. A szakdolgozat javasolja, hogy a segítő szakmában dolgozók folyamatosan képezzék magukat. KövetkeztetésAz értő figyelem és az asszertív kommunikáció olyan készségek, amelyeket a segítő szakma képviselői is fejleszthetnek. Ez segít nekik abban, hogy hatékonyabbá váljanak a munkájukban, és jobban tudják segíteni a klienseiket életmódjuk, életvitelük tekintetében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | empátia, értő figyelem, értő hallgatás, kommunikáció, testbeszéd |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 15:08 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 15:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |