How book-related social media platforms like Bookstagram and BookTok have formed reading habits

Csányi Dorka (2023) How book-related social media platforms like Bookstagram and BookTok have formed reading habits. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap BELSŐ_Csányi Dorka_fin.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap BELSŐ_Csányi Dorka_fin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (113kB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_Csányi Dorka.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_Csányi Dorka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (101kB)

Absztrakt (kivonat)

During my research, answering my research questions was the most crucial part. Building the whole theory from beginning to end has enlightened me that there needs to be more information about this topic. It needs to be researched and well-discussed.Building the theoretical background, I found it essential to start with social media, where I have discussed social media usage, the history of social media, and what is for different social media platforms, mainly TikTok and Instagram because these two are the ones which are reflected in my theses. Next, I have worked with the consumer behavior part. In this part, I have written about what characteristics and factors lead the consumer decision-making process. I have been enlightened about different physical parts and written about human nature.I have continued working with reading habits in America and Hungary. Then after I have continues with the book-related subcultures, BookTok and Bookstagram. Following this become the topic of influencers, because book-related content creators are influencers also. And I have ended this topic with the two depth interviews from Betti Kollár and Csenge Végh.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Bookstagram, BookTok, Consumer behavior, reading habits, Social media
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:07
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet