The Impact of Corporate Social Responsibility (CSR) on Purchasing Behavior in Hungary

Csendes Krisztián Balázs (2023) The Impact of Corporate Social Responsibility (CSR) on Purchasing Behavior in Hungary. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Thesis 2.pdf] PDF
Thesis 2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Csendes Krisztian Thesys Assessement.pdf] PDF
Csendes Krisztian Thesys Assessement.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (292kB)
[thumbnail of Csendes_Krisztian_BA_Eng.pdf] PDF
Csendes_Krisztian_BA_Eng.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (299kB)

Absztrakt (kivonat)

The thesis explores the Corporate Social responsibility (CSR) on the one hand from the side of businesses with the ever more relevant sustainability reporting trends and ESG frameworks and increasing mandatory regulations. On the other hand the consumers perception of CSR and the corporate CSR practices effect on consumer purchasing behavior are explored. The research is guided by a thorough literature review of existing studies on CSR and purchasing behavior, which is followed by a case study of three companies in different established industry sectors. The study also considers the consumer side of the equation, whereby the factors of purchasing behavior are be explored in a thoroughly constructed cross-sectional survey. The aim is to build a bridge between the different businesses and their stakeholders, by finding out what CSR practices mean to them and how it affects their decision-making process. The findings of the study may provide valuable insights into the effectiveness of CSR practices across different industry sectors, and could businesses develop more effective CSR strategies that can enhance consumer engagement and improve purchasing behavior.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Molnár Zsolt
Belső
egyetemi adjunktus; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: behavior, CSR, ESG, purchase, sustainability
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:07
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet