Adventor Hotel Kft. szállodák üzemeltetésének bemutatása a Fagus Hotel Conference & Spa példáján keresztül

Darabos Dorottya (2023) Adventor Hotel Kft. szállodák üzemeltetésének bemutatása a Fagus Hotel Conference & Spa példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of AdventorFinal_DarabosDorottya.pdf] PDF
AdventorFinal_DarabosDorottya.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Darabos Dorottya_konzulens_Bártfai Endre.pdf] PDF
Darabos Dorottya_konzulens_Bártfai Endre.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (147kB)
[thumbnail of Darabos Dorottya_opponens_Csibi Sándor.pdf] PDF
Darabos Dorottya_opponens_Csibi Sándor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (254kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomat a szállodák üzemelésének témakörében írtam. Ezen belül egy adott szállodavállalatra, az Adventor Hotel Kft.-re fókuszáltam, azon belül is a Fagus Hotel Conference & Spa Front Office tevékenységére szerettem volna nagyobb hangsúlyt fektetni. A dolgozatban elsőként a szálláshely-szolgáltatást mutattam be. A szolgáltatás fogalmát ismertettem, és hogy hogyan kapcsolódik a turizmushoz. Ezután a szállodai szolgáltatások jellegzetességeivel foglalkoztam. Majd a szállodaüzemeltetési formákról írtam. Ezt követően a szállodák szervezeti felépítésével kapcsolatban megvizsgáltam a szálloda méretét, a szolgáltatások körét, a kategorizálást, és az üzemeltetés formát. Majd bemutatásra került az Adventor Hotels mint vállalat, részletesebben. A primer kutatásomat a személyes megkérdezésre és a megfigyelésemre alapoztam. A kutatási kérdéseim a következők voltak: K1: A Fagus Hotel Conference & Spa Sopronban jó munkaadónak számít? K2: A Front Office részleg munkamenete szigorúan szabályozott? K3: A hotel Front Office tevékenysége optimálisan működik? Részletesen bemutatásra került a Fagus Hotel Sopron, majd a Front Office tevékenysége. Az interjút pedig a HR managerrel készíthettem el. A kutatásom célja az volt, hogy a Housekeeping és a Front Office működését megvizsgáljam több szempontból is. Az egyik legfontosabbnak tartom a munkaerőt, hiszen a szakirodalomban is láthattuk, mennyire hatással van a szolgáltatásra. Ha működésről van szó, akkor nem lehet elmenni a gazdasági oldal mellett sem, hiszen azért dolgozik mindenki, hogy nyereséges legyen a szálloda. Az Adventor szállodák közül a Fagusban dolgozok, ezért ennek a szállodának a működésével szerettem volna foglalkozni. Ez nagy előny, hiszen sok belső adatot tudtam gyűjteni (alkalmazottak száma, foglalkoztatásuk módja, pénzügyi statisztikák).

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi erőforrás - munkaerő, interjú, menedzsment, szálláshely-szolgáltatás, szálláshelyek, szállodaipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:06
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet