Reklám és Reklámpszichológia - Hatékony technikák és pszichológiai hátterük

Csibi Alexandra Otília (2023) Reklám és Reklámpszichológia - Hatékony technikák és pszichológiai hátterük. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Reklám és Reklámpszichológia-Hatékony technikák és pszichológiai hátterük_Csibi Alexandra.pdf] PDF
Szakdolgozat_Reklám és Reklámpszichológia-Hatékony technikák és pszichológiai hátterük_Csibi Alexandra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap Csibi Alexandra.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap Csibi Alexandra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (213kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ CSA.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ CSA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (200kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom fő témája a reklámok, reklámpszichológia és az ezekben alkalmazott pszichológiai technikák részletes elemzése. Célom a reklámok mögötti pszichológiai mechanizmusok mélyebb megértése és azok hatékony alkalmazásának feltárása a fogyasztói viselkedés tekintetében. A kutatásom azokra a stratégiákra fókuszál amelyek javíthatják a reklámok hatékonyságát és növelhetik azok pozitív fogadtatását a célcsopotokban.Szekunder kutatásom fókuszában a reklámok, a reklámpszichológia és az ezekben alkalmazott pszichológiai technikák állnak. Az első lépésekben e területek történetét és fontosabb történelmi korszakait vizsgálom meg, törekedve emellett fogalmuk pontos meghatározására és elemzésére. Ezenfelül ismertetem a reklámok fontosabb jellemzőit, típusait, valamint kiemelten foglalkozok a vállalatok marketingtevékenységében elfoglalt szerepükkel is. 7 Lényeges célkitűzésem, hogy feltárjam a meghatározó pszichológiai technikákat a reklámozásban, azok használatának módját, indokait, valamint ezek hatásait a fogyasztókra. Ennek okából különféle reklámhatásokra is kitérek, és az érzelmek és vásárlási döntések közötti kapcsolatot is megvizsgálom. Emellett kutatásom kitér olyan reklámok elemzésére is, amelyek sikeresen alkalmazták a reklámpszichológia technikáit. Szekunder kutatásom végén a mesterséges intelligencia szerepét elemzem a reklámiparban és a marketing világában. Ezt követően bemutatom a primer kutatásomat, amely során az emberek reklámfogyasztási szokásait vizsgáltam. Továbbá kiemelkedő céljaim közé tartozott az is, hogy az előbb említett kutatással kaphassak egy átfogó képet arról, hogy milyen mértékű érzelmi befolyást gyakorolnak a reklámok az emberekre és vásárlási döntéseikre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kegye Krisztina
Belső
óraadó tanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, pszichológiai technikák, reklám, reklámpszichológia, vásárlói döntések
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:06
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet