Csibi Alexandra Otília (2023) Reklám és Reklámpszichológia - Hatékony technikák és pszichológiai hátterük. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Reklám és Reklámpszichológia-Hatékony technikák és pszichológiai hátterük_Csibi Alexandra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap Csibi Alexandra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (213kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ CSA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (200kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom fő témája a reklámok, reklámpszichológia és az ezekben alkalmazott pszichológiai technikák részletes elemzése. Célom a reklámok mögötti pszichológiai mechanizmusok mélyebb megértése és azok hatékony alkalmazásának feltárása a fogyasztói viselkedés tekintetében. A kutatásom azokra a stratégiákra fókuszál amelyek javíthatják a reklámok hatékonyságát és növelhetik azok pozitív fogadtatását a célcsopotokban.Szekunder kutatásom fókuszában a reklámok, a reklámpszichológia és az ezekben alkalmazott pszichológiai technikák állnak. Az első lépésekben e területek történetét és fontosabb történelmi korszakait vizsgálom meg, törekedve emellett fogalmuk pontos meghatározására és elemzésére. Ezenfelül ismertetem a reklámok fontosabb jellemzőit, típusait, valamint kiemelten foglalkozok a vállalatok marketingtevékenységében elfoglalt szerepükkel is. 7 Lényeges célkitűzésem, hogy feltárjam a meghatározó pszichológiai technikákat a reklámozásban, azok használatának módját, indokait, valamint ezek hatásait a fogyasztókra. Ennek okából különféle reklámhatásokra is kitérek, és az érzelmek és vásárlási döntések közötti kapcsolatot is megvizsgálom. Emellett kutatásom kitér olyan reklámok elemzésére is, amelyek sikeresen alkalmazták a reklámpszichológia technikáit. Szekunder kutatásom végén a mesterséges intelligencia szerepét elemzem a reklámiparban és a marketing világában. Ezt követően bemutatom a primer kutatásomat, amely során az emberek reklámfogyasztási szokásait vizsgáltam. Továbbá kiemelkedő céljaim közé tartozott az is, hogy az előbb említett kutatással kaphassak egy átfogó képet arról, hogy milyen mértékű érzelmi befolyást gyakorolnak a reklámok az emberekre és vásárlási döntéseikre.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, pszichológiai technikák, reklám, reklámpszichológia, vásárlói döntések |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 15:06 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 15:06 |
Actions (login required)
Tétel nézet |