Assessing Fan Preferences in K-Pop Idols' Image and Identities and Their Implications for Effective Marketing Strategies

Khuc Thi Hue Chi (2023) Assessing Fan Preferences in K-Pop Idols' Image and Identities and Their Implications for Effective Marketing Strategies. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Thesis 3rd.pdf] PDF
Thesis 3rd.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (788kB)
[thumbnail of Khuc Thi Hue Chi bírálat.pdf] PDF
Khuc Thi Hue Chi bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (131kB)
[thumbnail of KTHC BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
KTHC BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (154kB)

Absztrakt (kivonat)

This thesis explores the complex realm of fan relationships within the K-pop industry. This study used a mixed-methods research methodology to investigate the influence of fan preferences on the level of support and engagement exhibited toward K-pop idols. The research is structured into main segments, whereby previous scholarship on K-pop, idols, their image and identity, and industry subtleties is critically examined. The findings of the study provide valuable insights into the intricate correlation between fan preferences and marketing methods, especially in the aspects of idol’s image and identity, hence presenting valuable implications for talent management firms. This thesis aims to contribute to the existing body of knowledge on fan dynamics within the K-pop business. By examining these dynamics, the study offers practical recommendations for industry stakeholders to improve their image strategies and promote fan engagement.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Gajzágó Éva Judit
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: culture industry, fan engagement, fan preference, image, K-pop idols, marketing strategies
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:06
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet