Khuc Thi Hue Chi (2023) Assessing Fan Preferences in K-Pop Idols' Image and Identities and Their Implications for Effective Marketing Strategies. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Thesis 3rd.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (788kB) |
|
PDF
Khuc Thi Hue Chi bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (131kB) |
|
PDF
KTHC BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (154kB) |
Absztrakt (kivonat)
This thesis explores the complex realm of fan relationships within the K-pop industry. This study used a mixed-methods research methodology to investigate the influence of fan preferences on the level of support and engagement exhibited toward K-pop idols. The research is structured into main segments, whereby previous scholarship on K-pop, idols, their image and identity, and industry subtleties is critically examined. The findings of the study provide valuable insights into the intricate correlation between fan preferences and marketing methods, especially in the aspects of idol’s image and identity, hence presenting valuable implications for talent management firms. This thesis aims to contribute to the existing body of knowledge on fan dynamics within the K-pop business. By examining these dynamics, the study offers practical recommendations for industry stakeholders to improve their image strategies and promote fan engagement.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | culture industry, fan engagement, fan preference, image, K-pop idols, marketing strategies |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 15:06 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 15:06 |
Actions (login required)
Tétel nézet |