Product Placement, azaz a termékmegjelenítés a hazai piacon

Lukácsi Zsuzsa (2023) Product Placement, azaz a termékmegjelenítés a hazai piacon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Product Placement.pdf] PDF
Product Placement.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of KM FOSZK LUKÁCSI ZSUZSA.pdf] PDF
KM FOSZK LUKÁCSI ZSUZSA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (239kB)

Absztrakt (kivonat)

A termékmegjelenítés ma már egyre több filmművészeti alkotásban és műsorban jelenik meg hazánkban is. A product placement, mint kommunikációs eszköz sokkal régebbre tekint vissza, mint ahogyan azt gondolnánk. Ezért is érdekelt a téma teljes kivizsgálása és kutatása, hogy miért is kezdték el ezt a megoldást alkalmazni már 1896.-ban.Az itthoni viszonylatot nézve a hipotézisem az, hogy a magyar alkotók még picit félve nyúlnak ehhez a megoldáshoz. A mai reklámok már durvák, és erőszakosak. Számomra azt sugallják, hogy mindegy hogy hol vagy, vagy milyen kedvedben vagy, mennyi pénzed van a lényeg, hogy vedd meg, és mindig ott legyen a tudattodban, tudatalattidban.A product placement nem támad úgy le, mint a reklám, hanem szép csendben csak úgy ott van. Néha megszólítják, néha használják, néha pedig nem. De mégis eltudja adni magát, úgy, hogy talán észre sem vesszük.. Betekintést kaptam egy olyan dologban, amiről sosem tudtam úgy igazán semmit és sosem foglalkoztam a témával ennyire részletesen sem.A product placement azért is egy érdekes téma számomra, mert egy sokkal régebbi múltra tekint vissza, mint a reklám. Ha már az 1800-as években elkezdték alkalmazni ezt a megoldást, (amiről akkor még nem tudták, hogy ez mi is pontosan), akkor biztosan láttak benne lehetőséget, hiszen azóta is velünk van és használjuk is. Mindent összegezve látok lehetőséget a product placement-ben, csak az nem mindegy, hogy hogyan tálaljuk fel a közönség számára úgy, hogy az egy kellemes és élvezhető reklám legyen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Sólyomfi Andrea Hanna
Belső
egyetemi adjunktus; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: kommunikáció, marketing, reklám, reklámpszichológia, termékmegjelenítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:06
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet