Influencer marketing hatása különböző generációk fogyasztási szokásaira a divatiparban

Milkovics Mercédesz (2023) Influencer marketing hatása különböző generációk fogyasztási szokásaira a divatiparban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Milkovics Mercédesz GAPQA0 Szakdolgozat.pdf] PDF
Milkovics Mercédesz GAPQA0 Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Milkocics_Mercedes_BA_KM_magyar_biralati_lap_KULSO.pdf] PDF
Milkocics_Mercedes_BA_KM_magyar_biralati_lap_KULSO.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (196kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap Milkovics Mercédesz.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap Milkovics Mercédesz.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (217kB)

Absztrakt (kivonat)

Fontos szempont volt a kutatási témám meghatározásában, hogy mindenképp egy olyan témát válasszak, amelynek napjainkban van aktualitása, a mindennapi életünk során is találkozunk vele és nem mellesleg szinte minden korosztály tisztában van a fogalom jelentésével vagy legalábbis hallott már róla. Az influencer marketing és maga az influencer jelenség a fiatalabb korosztályt célozza meg leginkább, de kutatásom során a fogyasztási szokásokat (például: webáruházból történő ruhavásárlási szokásokat) is vizsgáltam, amellyel nem csak a 20-30 éves korosztály találkozott, hanem az idősebb generáció is.Amellett, hogy a téma aktuális legyen, azt is figyelembe vettem, hogy olyan kutatást végezzek, amely kapcsolódik az érdeklődési körömhöz, hiszen könnyebb úgy belemerülni egy témába, ha az valóban felkelti az érdeklődésünket. A dolgozat során bemutatom, hogy mi is valójában a közösségi média, kik is azok az influencerek illetve milyen hatással bírnak a fogyasztókra. Továbbá az X, Y –és Z-generáció fogyasztási szokásait is vizsgáltam, melyből kiderülnek a hasonlóságok és a különbségek a generációk fogyasztási szokásai között. Emellett a divatipar alakulását és a divatmarketinget is szeretném bemutatni munkám során. Primer kutatásomhoz a kérdőívet választottam, melynek segítségével minden korosztály véleményét fel tudtam mérni. Ennek köszönhetően átfogó képet kaptam a különböző generációk influencer marketinghez való hozzáállásáról, illetve a különböző korosztályok fogyasztási szokásairól. A dolgozatom lezárásakéntösszefoglaltam a szekunder és a primer kutatás alapján kapott eredményeket, és össze is hasonlítottam ezeket az adatokat.Kutatásomból kiderült , hogy az X, Y –és a Z-generáció internethasználati szokásai, influencer marketinggel kapcsolatos véleménye és fogyasztási szokásai jelentősen eltérnek egymástól.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kegye Krisztina
Belső
óraadó tanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztási szokások, generációk, influencer marketing, közösségi média, online marketing, vásárlási szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:06
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet