The effectiveness of a certain digital product’s promotion on social media

Fickert Nóra (2023) The effectiveness of a certain digital product’s promotion on social media. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Dissertation_Fickert Nóra.pdf] PDF
Dissertation_Fickert Nóra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Fickert Nóra BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Fickert Nóra BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (193kB)
[thumbnail of Fiicker Nóra_k.pdf] PDF
Fiicker Nóra_k.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (131kB)

Absztrakt (kivonat)

Digital marketing is becoming an increasingly essential field critical to internet enterprises' success. However, efficient use of social media, particularly for promotingonline items, is vital. This thesis investigates how to promote digital products efficiently via social media platforms. The study covers the theoretical foundations of digital marketing and digital products, a strategy analysis, an investigation of various social media platforms, and a complete description of digital items and the websites that offer them.In the first half of this paper, I'll go over the fundamental principles and tactics of digital marketing, emphasizing the factors critical to the success of social media promotion. To help me traverse the complex world, I also analyze the various social media platforms, describing their characteristics and user base makeup. Based on my own experience, as a measure of the experimental research will assess the efficiency of online product promotion for an online Notion template promotion in the second half of the research. I will utilize questionnaires to collect opinions from online users and analyze the efficiency of online promotion, especially of digital products. All measured data collected for2022.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Digital marketing, digital product, marketing, promotion, sales
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:05
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet