The role of celebrities in the world of influencers

Szigeti Márk (2023) The role of celebrities in the world of influencers. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szigeti-Mark_Thesis.pdf] PDF
Szigeti-Mark_Thesis.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (516kB)
[thumbnail of Márk Szigeti.pdf] PDF
Márk Szigeti.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (111kB)
[thumbnail of Szigeti Márk BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Szigeti Márk BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (182kB)

Absztrakt (kivonat)

In my dissertation, I explore the significant influence that celebrity and influencer marketing have over the changing landscape of online shopping behaviours. The careful selection of this subject comes from its high significance in the modern digital age, which is defined by a growing number of electronic devices that allow users to access social media with simplicity. Social media platforms are becoming increasingly popular in this digital age, and this has led to a noticeable increase in influencers and celebrities who use these platforms for various objectives.Furthermore, the fact that I am personally involved with this subject adds to its importance. As an active user of social media, I actively follow celebrities and influencers, and their endorsements frequently have an impact on my purchase selections. This combination of social relevance and personal interest acts as a starting point for exploring the complex dynamics of influencer and celebrity marketing in the context of online consumer behaviour.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Taralik Krisztina
Belső
tudományos főmunkatárs; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: advertisements, influencer, marketing, online marketing, Social media
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:05
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet