A street food láncok márkaépítési folyamatainak, marketingkommunikációjának, fogyasztói magatartásának vizsgálata

Tóth Dávid (2023) A street food láncok márkaépítési folyamatainak, marketingkommunikációjának, fogyasztói magatartásának vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Tóth_Dávid.pdf] PDF
Szakdolgozat_Tóth_Dávid.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR Tóth Dávid.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR Tóth Dávid.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (312kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ RT Tóth Dávid.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ RT Tóth Dávid.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (303kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája a street food láncok márkaépítési folyamatainak, marketing-kommunikációjának, fogyasztói magatartásának vizsgálata, ennek sikeressége érdekében elsőként megfogalmaztam kutatási kérdéseimet, melyekre kutatásom során választ szerettem volna kapni. Irodalomkutatásom első részében ismertettem magát a márkát, mint fogalom, majd rátértem a legfontosabb elemeire. A következőkben bevezettem a márkázást, kitértem annak fogyasztói és vállalati jellemzőire, majd bemutattam a márka egyes típusait. Utolsóként pedig ismertettem a márkaértéket, márkaélményt, illetve a megfelelő márkaválasztást. Szakirodalmi kifejtésem második fejezetében a marketinget vettem górcső alá és bemutattam a legfontosabb alapokat és célokat. Szemléltettem a marketing-mixet, majd a téma szempontjából legfontosabb negyedik P-t, azaz a marketingkommunikációt a lehető legrészletesebben. Elméleti kutatásom utolsó pontjában bevezettem a fogyasztói magatartást. Saját kutatásom első részeként a két legismertebb street food vendéglátóegységet ismertettem, majd bevezettem az olvasókat a marketingkommunikációjuk vizsgálatába és eredményeibe. Ezt követően kérdőíves primer kutatásomé volt a főszerep, melynek fő témája a fogyasztói magatartás vizsgálata volt a street food éttermekre levetítve. Az elemzés első körében szemléltettem a kitöltési adatokat, majd utána ismertettem és elemeztem a kapott válaszokat. Az elemzésem második részében IBM SPSS statisztikai adatelemző szoftver segítségével különböző összefüggéseket kerestem és elemeztem Pearson-féle korrelációvizsgálattal. Az első részben is segítségemre volt a szoftver, hiszen ott néhány kérdés elemzésénél átlag-szórásvizsgálatokat is végeztem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, marketing, marketingkommunikáció, márkaépítés, street food
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:05
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet