Tóth Dávid (2023) A street food láncok márkaépítési folyamatainak, marketingkommunikációjának, fogyasztói magatartásának vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Tóth_Dávid.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR Tóth Dávid.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (312kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ RT Tóth Dávid.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (303kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom témája a street food láncok márkaépítési folyamatainak, marketing-kommunikációjának, fogyasztói magatartásának vizsgálata, ennek sikeressége érdekében elsőként megfogalmaztam kutatási kérdéseimet, melyekre kutatásom során választ szerettem volna kapni. Irodalomkutatásom első részében ismertettem magát a márkát, mint fogalom, majd rátértem a legfontosabb elemeire. A következőkben bevezettem a márkázást, kitértem annak fogyasztói és vállalati jellemzőire, majd bemutattam a márka egyes típusait. Utolsóként pedig ismertettem a márkaértéket, márkaélményt, illetve a megfelelő márkaválasztást. Szakirodalmi kifejtésem második fejezetében a marketinget vettem górcső alá és bemutattam a legfontosabb alapokat és célokat. Szemléltettem a marketing-mixet, majd a téma szempontjából legfontosabb negyedik P-t, azaz a marketingkommunikációt a lehető legrészletesebben. Elméleti kutatásom utolsó pontjában bevezettem a fogyasztói magatartást. Saját kutatásom első részeként a két legismertebb street food vendéglátóegységet ismertettem, majd bevezettem az olvasókat a marketingkommunikációjuk vizsgálatába és eredményeibe. Ezt követően kérdőíves primer kutatásomé volt a főszerep, melynek fő témája a fogyasztói magatartás vizsgálata volt a street food éttermekre levetítve. Az elemzés első körében szemléltettem a kitöltési adatokat, majd utána ismertettem és elemeztem a kapott válaszokat. Az elemzésem második részében IBM SPSS statisztikai adatelemző szoftver segítségével különböző összefüggéseket kerestem és elemeztem Pearson-féle korrelációvizsgálattal. Az első részben is segítségemre volt a szoftver, hiszen ott néhány kérdés elemzésénél átlag-szórásvizsgálatokat is végeztem.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, marketing, marketingkommunikáció, márkaépítés, street food |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 15:05 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 15:05 |
Actions (login required)
Tétel nézet |