A „Z” generáció fogyasztói magatartásának elemzése utazási szokások alapján

Brieska Flóra (2023) A „Z” generáció fogyasztói magatartásának elemzése utazási szokások alapján. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Brieska Flóra_2023.11.28.pdf] PDF
Szakdolgozat_Brieska Flóra_2023.11.28.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (808kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Brieska Flóra.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Brieska Flóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (251kB)
[thumbnail of Szakdolgozat_kérdések BSc magyar_2023_Brieska.pdf] PDF
Szakdolgozat_kérdések BSc magyar_2023_Brieska.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (201kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom elkészítése során fontosnak tartottam, hogy olyan témát válasszak, amely számomra érdekes, és amelyhez személyes szálak is fűznek. A témaválasztás alapja volt, hogy az utazásszervezés érdekel leginkább, így nem volt kérdés, hogy mire fog épülni a szakdolgozatom, hiszen fontos volt, hogy a szakdolgozat megírása során bővítsem az ismereteimet ebben a témakörben. A másik szempont a fogyasztói magatartás iránti érdeklődésem volt, hiszen gyermekkorom óta érdekel az emberek világa; milyen tényezők befolyásolják a vásárlói döntéseket? Mi a döntéshozatal alapja? Mi az utazási döntéshozatal folyamata? És mit jelent az utazási élmény a fogyasztók számára? Három hónapot töltöttem utazásszervező gyakornokként egy utazási irodában, ami lehetőséget adott arra, hogy tapasztalatot szerezzek és mély betekintést nyerjek egy utazási iroda felépítésébe és az utazásszervezési folyamatba. A kötelező gyakorlatnak a szakdolgozatom témájához való kapcsolódása különösen hasznos volt abban, hogy áttekintést kapjak a fogyasztói magatartásról és az utazási szokásokról a "Z generáció" alapján. Az idegenforgalmi szektor fontos ágazat, amely hozzájárul az emberek élményeihez, de jelentős gazdasági potenciállal is rendelkezik az ország számára. Az utazási irodák léte és forgalma nagyban függ attól, hogy az általuk nyújtott szolgáltatások vonzóak-e a Z generáció számára. Gyakornokként a fő feladatom volt az utazással kapcsolatos fogyasztói igények feltárása. Dolgozatomban azt is elemeztem, hogy milyen jellegűek az utazások, mely úti célokat részesítik előnyben a fogyasztók, mely fogyasztói csoportok kedvelik a tengerparti nyaralást és mely csoportok a városlátogatást. Kutatásomban vizsgáltam, az utazástervezési és döntéshozatali folyamatot, valamint azt, hogy a fogyasztók (Z generáció) milyen szálláshelyeket és szolgáltatásokat preferálnak az egyes desztinációkon. Az első felvetésem az volt, hogy az idősebb generáció a csoportos utazásokat, míg a fiatalabb generáció az egyéni utazásokat részesíti előnyben. Az utóbbi időben az online ügyintézés, vásárlás és utazásszervezés is egyre nagyobb teret hódít. Dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy az emberek inkább személyesen végzik-e ezt, vagy az online tér kezd teljesen meghonosodni. Kutatásom végén egyértelmű választ adtam az utazási irodák szerepére a Z generáció életében. Végül, de nem utolsósorban a fogyasztók diszkrecionális jövedelmével és az utazással kapcsolatos kérdésekkel is foglalkoztam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Jancsik András
Belső
egyetemi docens; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, magatartásvizsgálat, utazás, utazási irodák, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:05
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet