The Impact of the Internet-based marketing activities on the intelligence of Mongolain digital users

Bayasgalan Munkhbayar (2023) The Impact of the Internet-based marketing activities on the intelligence of Mongolain digital users. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of THE IMPACT OF THE INTERNET-BASED MARKETING ACTIVITIES ON THE INTELLIGENCE OF MONGOLIAN DIGITAL USERS..pdf] PDF
THE IMPACT OF THE INTERNET-BASED MARKETING ACTIVITIES ON THE INTELLIGENCE OF MONGOLIAN DIGITAL USERS..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_Bayasgalan Munkhbayar.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_Bayasgalan Munkhbayar.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (128kB)
[thumbnail of BA_KM_angol_biralat_belso_BayasgalanMunkhbayar_SoosG.pdf] PDF
BA_KM_angol_biralat_belso_BayasgalanMunkhbayar_SoosG.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (134kB)

Absztrakt (kivonat)

The study reveals that over a thousand people in Mongolia use the internet for information, with relationships being shaped by factors like colleagues, relatives, and shared hobbies. The internet has become a household term among Generation Y and Generation Z in Mongolia since 2015. Digital marketing strategies have gained attention as businesses expand their customer base. However, there is a lack of research on the influence of internet marketing tactics on digital marketing. The COVID-19 pandemic has forced businesses to adapt to new standards, making traditional marketing methods less effective. Online shopping has increased, leading to many conventional businesses shifting their operations online. Understanding how internet marketing strategies influence the mental processes and shopping behaviors of digital customers in Mongolia is crucial for businesses to succeed during difficult times.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Soós Gabriella
Belső
tudományos munkatárs; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: decision making, e-business, internetmarketing, marketing, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:05
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet