Analysing the Esport Economy and Management in Asia

Chithouplok Soukmeephon (2023) Analysing the Esport Economy and Management in Asia. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Chithouplok-Soukmeephon-Analysing-the-Esport-Economy-and-Management-in-Asia.pdf] PDF
Chithouplok-Soukmeephon-Analysing-the-Esport-Economy-and-Management-in-Asia.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (997kB)
[thumbnail of CS BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
CS BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (154kB)
[thumbnail of BA KM _Chithouplok Soukmeephon_2023.12.10..pdf] PDF
BA KM _Chithouplok Soukmeephon_2023.12.10..pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (161kB)

Absztrakt (kivonat)

The surge in the popularity of esports has positioned it as a mainstream form of entertainment, with profound implications for the industry's professionalization and economic viability. This transformation is attributed to factors such as a tech-savvy younger generation, widespread internet access, and a cultural inclination towards gaming. The evolution of esports from a recreational activity to a legitimate profession is evident in the rise of professional leagues and teams in Asia, attracting substantial sponsorships, endorsements, and an expanding fan base. Notably, both technology companies and traditional sports entities have recognized the marketing potential of esports, leading to increased sponsorship agreements, collaborations, and financial investments. This acknowledgement further accelerates the sector's growth and monetization within the region.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Gajzágó Éva Judit
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: economy, Esports, gaming, logistics, Viewership
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:05
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet