Nick Veronika (2023) A teljesítményértékelési rendszer hatása a motivációra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Projektmunka Nick Veronika.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (972kB) |
|
PDF
Nick_Veronika_KM_FOSZK_biralati_lap.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (235kB) |
Absztrakt (kivonat)
Célom a Saint-Gobain Hungary Kft.-nél alkalmazott teljesítményértékelő rendszer hatékonyságának feltárása volt, mivel tapasztalatból éreztem, hogy a vállalat dolgozói, beleértve önmagamat is, elégedetlenek vele. Azért láttam fontosnak ezt a kutatást, mert egyre több cég alkalmazza ezt a módszert, és úgy vélem, hogy nagymértékben befolyásolhatja a fluktuációt, a munkavállalók motivációját és a lojalitást is. Szerintem ez a kutatás azért is volt nagyon fontos és időszerű, mert egyre több cég gondolja úgy, hogy bevezeti, alkalmazza a teljesítményértékelést, ami nagyban hozzájárulhat a fluktuáció csökkentéséhez, a motiváció növeléséhez és a dolgozók lojalitásához. Kutatásaimból az derült ki számomra, hogy egy ilyen rendszert bevezetni és fenntartani nem kevés költségbe és energiába kerül a cégeknek, viszont hosszú távon igen kifizetődő lehet. A kutatásomat a cégem bemutatásával kezdtem, hogy az olvasó bepillantást nyerhessen, hogy egy milyen nagy és történelmi múltú multinacionális vállalatról van szó, amelyik több száz éve alakult és mára világszíntű lett. Büszke vagyok, hogy itt dolgozhatok és a célom a vállalat eredményességének további növelése volt, amit a munkám során is szem előtt tartom. Bemutattam a teljesítményértékelés fő céljait, folyamatát, előnyeit, hátrányait, az értékelő beszélgetést és az értékelés lehetséges hibáit is. Körbejártam az objektív és szubjektív teljesítményértékelési rendszereket, ezek fogalmait és összehasonlításukat is. Majd ismertettem a teljesítményértékelés hatását a motivációra, amely talán az egyik legfontosabb része a rendszernek. A teljesítményértékelés és a motiváció összefüggéseit és a motiváció és az elkötelezettség lehetséges növelését. Miután sikerült az alapokat letisztázni, rátértem a primer kutatásomra. Vázoltam a primer kutatás 2 fő adatgyűjtési módszerét, amelyekből én a mélyinterjút választottam a kutatásomhoz, mert úgy gondoltam, hogy a kérdőíves módszerhez nem tudnék a cégen belül annyi embert elérni, hogy értékelhető legyen a kérdőív és jobban bíztam a mélyinterjúk hitelességében. Az értékeltek közül 2 területről is választottam interjúalanyokat, a fuvarszervezésről és a vevőszolgálatról kettőt is. A kérdező oldalról pedig a cég HR Generalistájának tettem fel a kérdéseimet. Voltak közös pontok, amiben egyetértettek, de bebizonyosodott számomra, hogy a dolgozóknak nem sok bizodalma van a cég teljesítményértékelési rendszerének hatásosságában. Fontosnak tartják mindkét oldalról, de mivel a dolgozók nincsenek tisztában az értékelésük felhasználásával és kicsit túl bonyolultnak is gondolják az értékelőlapot, ezért nem egy jól eső izgatottsággal és kíváncsisággal várják, hanem már jó előre azon stresszelnek, hogy egy-két kérdésre milyen választ adjanak majd. Így a cég, ezzel sajnos nem azt éri el, hogy növelné a dolgozók motivációját, hanem egy kötelező, „nem szeretem” feladatként tekintenek rá.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | értékelés, motiváció, munkavállalók, teljesítmény, vállalat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 15:04 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 15:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |