Lao people’s perception of local women’s wear fashion brands

Xaymounvong Daophachanh (2023) Lao people’s perception of local women’s wear fashion brands. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Daophachanh_Xaymounvong_Thesis_BA_2023_Zsolt_Molnar.pdf] PDF
Daophachanh_Xaymounvong_Thesis_BA_2023_Zsolt_Molnar.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (813kB)
[thumbnail of Daophachanh XAYMOUNVONG_BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ (2).pdf] PDF
Daophachanh XAYMOUNVONG_BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ (2).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (167kB)
[thumbnail of Xaymounvong_Daophachanh_BA_Eng.pdf] PDF
Xaymounvong_Daophachanh_BA_Eng.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (297kB)

Absztrakt (kivonat)

The landscape of the fashion industry in Laos is rapidly evolving, propelled by a growing population, increasing urbanisation, and the influence of global trends. Local fashion brands, especially women’s wear, are gaining traction, offering a distinct blend of cultural heritage, craftsmanship, and contemporary and modern design. To ensure the sustainable growth of this fast-growing industry, it is essential to comprehend how consumers in Vientiane perceive and interact with these local women’s wear fashion brands compared to imported counterparts. Therefore, this dissertation aims to investigate consumers' perception and buying behaviour in Vientiane regarding local brands of women’s wear compared to imported counterparts.There are three primary objectives of this research such as: · To analyse how consumers in Vientiane perceive local women’s wear fashion brands compared to imported fashion goods. · To identify the factors influencing the perception and image of local women’s wear fashion brands among consumers in Vientiane. · To explore the factors influencing consumers’ buying behaviour in Vientiane when purchasing local fashion products.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Molnár Zsolt
Belső
egyetemi adjunktus; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: customer behavior, Customer Perception, Lao fashion industry, Lao Women's wear fashion brands, market research
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:04
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet