A luxus és a presztízs jelenléte a közgazdaságtanban, valamint ennek pszichológiája a turizmusban és vendéglátásban, szállodai piacra levetítve Magyarországon

Varga Tamás Mihály (2023) A luxus és a presztízs jelenléte a közgazdaságtanban, valamint ennek pszichológiája a turizmusban és vendéglátásban, szállodai piacra levetítve Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT Varga Tamás Mihály 12.04.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT Varga Tamás Mihály 12.04.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc_Varga Tamás Mihály.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc_Varga Tamás Mihály.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (321kB)
[thumbnail of Varga Tamás Mihály szakdol.pdf] PDF
Varga Tamás Mihály szakdol.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (277kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban az ember és a turizmus, mint gazdasági szektor szimbiózisát szeretném megvizsgálni, szeretném a turizmust elemeire bontani, majd az elemek közül kiemelni a turizmus termékét, és megvizsgálni mit nyújt, a maga nemében miért különleges illetve, hogy hogyan és milyen keretek között tudjuk vizsgálni. Központi kérdésem továbbá, hogy a turizmus, mint gazdasági szektor milyen eszközöket alkalmaz annak érdekében, hogy a termékeit eladhatóbbá tegye. Ezen belül is arra szeretnék összpontosítani, hogy milyen marketingkommunikációs megoldásokat alkalmaz a turizmus. A dolgozatomban érintőlegesen fogok írni a turisztikai szálláshelyekről, illetve azon belül a luxusszállodai vendéglátásról. Ahhoz, hogy ezt a témát kifejtsem mindenképpen meg kell vizsgálnom presztízs, a sznobizmus, és a fogyasztók körét, akik a hotel szolgáltatásait veszik igénybe. Ezek után célkitűzésem az, hogy az emberi tényezőt és az emberi viselkedést is vizsgáljam a teljesség igénye nélkül. A dolgozatom következő részében az előző kettő között szeretnék párhuzamot vonni, összekötni a kettőt, és pszichológiai szinten is érinteni a kérdéskört.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, fogyasztói magatartás, Magyarország, marketing, szállodaipar, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:04
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet