Mindfulness helye az interkulturális tréningekben

Fenes Veronika Ildikó (2023) Mindfulness helye az interkulturális tréningekben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Fenes Veronika_ Szakdolgozat_QBNF8I.pdf] PDF
Fenes Veronika_ Szakdolgozat_QBNF8I.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (851kB)
[thumbnail of BABiralatFenesV.pdf] PDF
BABiralatFenesV.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (494kB)
[thumbnail of Fenes Veronika Ildikó.pdf] PDF
Fenes Veronika Ildikó.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (299kB)

Absztrakt (kivonat)

A mindfulness jelentése tudatos jelenlét. Éber figyelemnek, jelentudatosságnak is fordítják.A tudatos jelenlét azt jelenti, hogy teljes figyelmünkkel, ítélkezésmentesen fordulunk a jelen pillanat felé. Minél többet gyakoroljuk, annál inkább tudatában leszünk a gondolatainknak és viselkedésünknek, amikor más emberekkel vagy szituációkkal találkozunk. Miközben a kulturális tudatosság fontosságáról egyre többet hallunk multikulturális munkakörnyezetben, miért nem olyan elterjedt még a mindfulness alkalmazása a kulturális tudatosság, interkulturális kapcsolatok és interkulturális kommunikáció fejlesztésére? Szakdolgozatom első felében a témára vonatkozó szakirodalom és kutatási eredmények szintetizálása alapján annak bemutatására vállalkozom, hogy hogyan kapcsolódik egymáshoz a kultúra és mindfulness. A szakdolgozat második felében pedig arra szeretnék rámutatni, hogy miért hasznos és milyen előnyökkel jár a mindfulness interkulturális tréningekbe való beépítése. A szakdolgozatot végül egy ilyen módon összeállított rövid tréning tervvel zárom.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Munkahelyi mentálhigiéné

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hübner Andrea
Belső
egyetemi tanársegéd; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: interkultrális kompetencia, interkulturális intelligencia, interkulturális kommunikáció, interkulturális menedzsment, kulturális mindfulness, kultúra, mindful kommunikáció, mindfulness
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:04
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet