Rigó Ferenc (2023) Product Placement and Brand Building in Video Games. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Product Placement and Brand Building in Video Games.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Rigó Ferenc_BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (136kB) |
|
PDF
Rigo_Ferenc_BA_Eng.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (299kB) |
Absztrakt (kivonat)
This thesis dives into the world of product placement in video games. Through the study, I attempt to uncover how brands are integrated into gaming and different kinds of experiences, exploring common methods, ethical considerations, and the rising influence of video game streaming. A survey conducted with 114 participants and an interview with a marketing professional help to understand the effectiveness of placements and ethical viewpoints and also add practical perspectives. In the summary, I attempt to offer recommendations for marketers, emphasizing innovation and adapting to changing consumer tastes, while being mindful of limitations.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | advergaming, advertising, brand building, e-Sport, esport, Esports, product placement, streaming, video games, Virtual Reality |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 15:04 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 15:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |