Product Placement and Brand Building in Video Games

Rigó Ferenc (2023) Product Placement and Brand Building in Video Games. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Product Placement and Brand Building in Video Games.pdf] PDF
Product Placement and Brand Building in Video Games.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Rigó Ferenc_BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ.pdf] PDF
Rigó Ferenc_BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (136kB)
[thumbnail of Rigo_Ferenc_BA_Eng.pdf] PDF
Rigo_Ferenc_BA_Eng.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (299kB)

Absztrakt (kivonat)

This thesis dives into the world of product placement in video games. Through the study, I attempt to uncover how brands are integrated into gaming and different kinds of experiences, exploring common methods, ethical considerations, and the rising influence of video game streaming. A survey conducted with 114 participants and an interview with a marketing professional help to understand the effectiveness of placements and ethical viewpoints and also add practical perspectives. In the summary, I attempt to offer recommendations for marketers, emphasizing innovation and adapting to changing consumer tastes, while being mindful of limitations.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: advergaming, advertising, brand building, e-Sport, esport, Esports, product placement, streaming, video games, Virtual Reality
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:04
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet