A társadalmi felelősségvállalás (CSR) megjelenése és hatásai a Robert Bosch Kft. – Budapesti fejlesztési központ gyakorlatában

Bartalis Ágnes (2023) A társadalmi felelősségvállalás (CSR) megjelenése és hatásai a Robert Bosch Kft. – Budapesti fejlesztési központ gyakorlatában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Bartalis Ágnes Projektmunka.pdf] PDF
Bartalis Ágnes Projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. November 07..

Download (690kB)
[thumbnail of Szkennelt és aláírt titkosítási kérelem_Bartalis Ágnes.pdf] PDF
Szkennelt és aláírt titkosítási kérelem_Bartalis Ágnes.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (660kB)
[thumbnail of Bartalis ÁgnesKM FOSZK bírálati lap.pdf] PDF
Bartalis ÁgnesKM FOSZK bírálati lap.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (242kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatomban bemutattam a CSR elméleti hátterét és gyakorlati alkalmazásának aspektusait. A témát ezután a szakmai gyakorlati helyem a Robert Bosch Kft. CSR koordinátorával jártam körbe, aki bemutatta nekem a jelenleg és évközben is futó kampányok működését és tájékoztatott róla. Az általa kapott információk alapján a saját divíziómon dolgozó kollégák élményeire, véleményére is tapasztalataira voltam kíváncsi. Valamint, arra, hogy a vállalat CSR kezdeményezéseiben ők miként vesznek részt, és az itt megtapasztaltak hatással voltak-e a cégen kívüli életükre. Kutatásom alatt rájöttem, hogy a Bosch igyekszik minél színesebb CSR portfóliót létrehozni, és fontos számára, hogy ott segítsen, ahol igazán érdembeli változást tud eszközölni. A cég életében kulcsfontosságú szerepet játszik a CSR és a dolgozók kapcsolata. A Bosch lehetőséget lát a dolgozóiban arra, hogy együtt egy társadalmilag felelősebb jövőt hozzanak létre. A dolgozók pedig, meglátásaim szerint készségesen állnak hozzá ehhez a nézőponthoz, viszont fontos számukra, hogy értelmezhető keretrendszerben működjenek ezek a kezdeményezések. Kutatásom során megállapítottam, hogy a dolgozók annak ellenére, hogy egyet értenek a vállalat CSR tevékenységeivel, a szervezési hiányosságok sok esetben hátrányosan hatnak a részvételre. A vállalat dolgozóinak ahhoz, hogy komfortosan érezzék magukat a programok alatt, precíz és pontos szervezésre van szüksége, amit a cég igyekszik biztosítani, de mint minden nagy gépezetnél, itt is vannak kihívások a rendszerben. Megfigyelésem alapján több dolgozó is arról számolt be, hogy közvetlenül hozzájárult a cég CSR tevékenysége ahhoz, hogy a magánéletben is felelősebben éljen. Úgy gondolom, hogy ez a vállalat és a dolgozóinak szempontjából példaértékű, ezzel is alátámasztva cég CSR tevékenységeinek sikerességét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Taralik Krisztina
Belső
tudományos főmunkatárs; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: csapatépítő, CSR, Robert Bosch, Stakeholder, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:03
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet