Brand jelentősége a szállodaiparban

Szabó Petra Anikó (2023) Brand jelentősége a szállodaiparban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Brand jelentősége a szállodaiparban-Szabó Petra Anikó-szakdolgozat (2).pdf] PDF
Brand jelentősége a szállodaiparban-Szabó Petra Anikó-szakdolgozat (2).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szabó Petra Anikó_konzulens_Oláh Péter Károly_bírálat.pdf] PDF
Szabó Petra Anikó_konzulens_Oláh Péter Károly_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (297kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc Szabó Petra Anikó.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc Szabó Petra Anikó.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja a nemzetközi turisztikai márkák jelentőségének vizsgálata a szállodai iparban, vagyis miben különböznek a franchise- rendszerben működő szállodák a piacon jelen lévő többi független szálláshelytől, illetve miként lehet kitűnni a piacon jelen lévő konkurens hotelek közül az által, ha egy versenyképes brand áll a létesítmény működése mögött.A dolgozatom célja, hogy megvizsgáljam a nemzetközi turisztikai márkák jelentőségét a szállodai iparban, vagyis miben különböznek a franchise- rendszerben működő szállodák a piacon jelen lévő többi független szálláshelytől. Munkám során szeretném megvilágítani azt, hogy miként lehet kitűnni a piacon jelen lévő konkurens szállodák közül az által, ha egy versenyképes brand áll egy szálloda működése mögött. Kutatásom során egy valós képet szeretnék felállítani az Accent Hotels üzemeltetési lánc olyan tagjai közötti különbségéről, amelyek kiütközhetnek az által, hogy egy másik nemzetközi brand ismérveivel és elveivel rendelkeznek vagy sem. Ez esetben a Best Western Hotels és Marriott International szállodaláncok egy-egy létesítményével és két független Accent márkát használó hotel példáján 6 keresztül. Célom az, hogy megvizsgáljam az említett két márka előnyeit, mind a felismerhetősége, minősége, üzemeltetése, fogyasztók márkahűsége, versenyképességének, menedzsment működésének oldaláról. Különös tekintettel leszek elemzésem során marketing területére, hogy miként befolyásolják a márka védjegyei a vásárlókat. Van-e jelentősége annak, hogy egy utazás szervezése során az egyének prioritásai közé sorolják-e azokat a szálláshelyeket, amelyek közismertek, évszázados múlttal és szakértelemmel rendelkeznek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oláh Péter Károly
Belső
Mesteroktató; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: branding, franchise, márka, szállodaipar, szállodalánc
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:02
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet