A VCC rendszer hatása a Danubius Központi Szobafoglalás által értékesített hotelekre

Kerék Gergő (2023) A VCC rendszer hatása a Danubius Központi Szobafoglalás által értékesített hotelekre. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A VCC rendszer hatásai végleges.pdf] PDF
A VCC rendszer hatásai végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (790kB)
[thumbnail of Kerék Gergő.pdf] PDF
Kerék Gergő.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (159kB)
[thumbnail of Kerék Gergő_opponens_Dr. Törcsvári Zsolt István.pdf] PDF
Kerék Gergő_opponens_Dr. Törcsvári Zsolt István.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (186kB)

Absztrakt (kivonat)

A Danubius Hotels Központi Szobafoglalásának dolgozója vagyok 2022. május óta. Amióta ezen a részlegen dolgozom, lecserélésre kerültek a hagyományos vezetékes telefonok, egy tejesen új szoftverre. Ez a váltás teljesen új volt a Danubius Hotels életében és természetesen a munkavállalók életében is. Ezen változások kapcsán kíváncsi voltam, hogy a bevezetés óta eltelt nagyjából egy évben milyen változások történtek.Továbbá iskolai tanulmányaim során a motivációról készítettem már kutatást és meg szerettem volna vizsgálni, hogy a részlegen mit gondolnak erről a munkavállalók. Kíváncsi voltam, hogy milyen elvárások vannak a dolgozók részéről és vizsgáltam azt is, hogy mi az, amit valóban meg is kapnak ebből.Dolgozatomban a VCC szoftver hatásai mellett tehát a munkahelyi motivációt és annak hatásait vizsgálom. Terveim szerint a központi szobafoglaláson dolgozók mindegyike szívesen részt vesz a kutatásomban, ezáltal teljes körű felmérést tudok készíteni.A VCC rendszer 2022. októberében került bevezetésre, ezzel felváltva a hagyományos, régi vezetékes telefonkészülékek használatát, így meggyorsítva és egyszerűbbé téve a mindennapi munkavégzést. Emellett munkavállalói szempontból az egyik legnagyobb változást az jelentette, hogy az új szoftver rögzíti a telefonos beszélgetéseket. Van, aki számára ez az újdonság nem jelent problémát, viszont vannak olyanok is, akinek ez terhet jelent, mivel a változásokat mindenki másképpen viseli, az ezzel járó esetleges magasabb stresszt másképpen vezeti le.Azért ezt a témát választottam, mert ez egy nagyon friss újítás a Danubius életében és a Danubius Zrt. dolgozójaként részese vagyok ennek a változásnak és relevánsnak érzem, hogy különböző aspektusok szerint megvizsgáljam az új rendszer hatásait a többi munkavállalót is érintő emocionális oldalról.Kutatásomban választ keresek azokra a kérdésre, hogy a VCC szoftver használóinak mennyire jelent nehézséget megszokni és elfogadni a rendszert. Ki szeretnék térni arra is, hogy vajon a hívások rögzítése mennyire fokozza a munkahelyi stresszt és ezt ki hogyan tudja kezelni, levezetni.Emellett érdemes megvizsgálni azt is, hogy a vezetők milyen gyakran alkalmaznak motivációs eszközöket a mindennapok során és véleményük szerint mi a leghatásosabb eszköz a dolgozók attitűdjének javítására.A kutatást úgy terveztem felépíteni, hogy a munkatársaimmal egy kérdőívet töltetek ki, melyben rátérek az általuk felfedezett előnyökre, hátrányokra az új rendszerrel kapcsolatban, illetve az ezzel járó esetleg nagyobb mértékű szorongás kezelésére. Terveim szerint a kérdőívet a részlegen dolgozó összes munkatársam szívesen fogja kitölteni, mellyel egy teljeskörű felmérést tudok készíteni.Kérdőívemet úgy tervezem felépíteni, hogy két részre bontom. Az első részben a munkahelyi motivációra térek ki. Ezen részben a következő kérdéseket tervezem feltenni: „A különböző motivációs eszközök mennyire motiválnának téged?”, „Kérlek jelöld meg azt a 3 motivációs módszert, melynek a legjobban örülnél!”, „Hogyan motiválnak a munkahelyeden?”.A választható motivációs eszközöknek a következőket gondoltam: „Pénzbeli juttatás”, „Tárgyi jutalom”, „Szóbeli dicséret”, „Kirúgástól való félelem”, „Tisztességes bánásmód”, „Megfelelő munkahelyi környezet”, „Csapatmunka”, „Elvárások pontos megfogalmazása” és „Nem motiválnak”.A második részben a VCC rendszer hatásaira szeretnék rákérdezni. Ide az alábbi kérdésekre keresem a választ: „Mik a VCC rendszer előnyei?”, „Mik a VCC rendszer hátrányai?”, „A hívások rögzítése segít jobb teljesítményt elérni?”, „Amióta rögzítve vannak a hívások, stresszesebbnek érzed magad?”, „Szerinted a VCC rendszer bevezetésével járó hívás visszahallgatások és értékelések, segített a cégnek elégedettebb vendégeket és több vendégszámot generálni?”. Itt a válaszok egy részében arra fogom kérni a kitöltőt, hogy fejtse ki saját véleményét, másik részében pedig egyszerű feleletválasztós formában teszek fel kérdéseket.Emellett a VCC rendszer rögzít különböző számadatokat, mint például a hívásidő, hívások száma, nyelve és témája. Ezeket az adatokat Excel segítségével elemzem, ezzel a rendszer hatásairól is átfogó képet kaphatok. Kutatni tervezem a hívások nyelvének eloszlását. Emellett arra is ki szeretnék térni, hogy leggyakrabban milyen ügyekkel kapcsolatosan keresnek fel bennünket az érdeklődők.Véleményem szerint a VCC rendszer bevezetésével többletbevétel keletkezik az értékesített szállodák esetében, mivel a visszahallgathatóságnak köszönhetően a kisebb részletekre is jobban oda tudunk figyelni, ezzel magasabb színvonalú vendégélményt idézünk elő, így akár a törzsvendégek száma is növekedhet.Munkavállalói szempontból, arra az eredményre számítok, hogy több mint a csapat felének problémát okoz a hívások rögzítése és az ezzel járó stressz és a megfelelési kényszer. Viszont arra számítok, hogy a több stressz ellenére munkatársaim is azon a véleményen lesznek, hogy köszönhetően a hívások visszahallgathatóságának, segít precízebb munkavégzést eredményezni, ezáltal pedig növelni tudja az elégedett vendégek számát is.Ha ez valóban így van, akkor a kérdőív elemzésével lehet reflektálni az elvárt munkahelyi motivációkra. Emellett pedig lehetőség nyílik összehasonlítani a munkavállalói várakozásokat a valóban megkapott, alkalmazott motivációs eszközökkel. Ezen összehasonlítást a Spearman-féle rangkorrelációs együtthatóval tervezem elvégezni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fejlesztés(ek), kérdőíves felmérés, motiváció, munkamotiváció, szoftver, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:02
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet