Kultúrák és szubkultúrák hatása a fogyasztói magatartásra napjainkban

Nagy-Takács Vivien (2023) Kultúrák és szubkultúrák hatása a fogyasztói magatartásra napjainkban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Nagy-Takacs Vivien - szakdolgozat.pdf] PDF
Nagy-Takacs Vivien - szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Nagy-Takács Vivien.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Nagy-Takács Vivien.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (248kB)
[thumbnail of Nagy-Takács Vivien_opponens_Papp Zsófia Márta.pdf] PDF
Nagy-Takács Vivien_opponens_Papp Zsófia Márta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (254kB)

Absztrakt (kivonat)

A kultúra a fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők között igen szerteágazó. A minket körülvevő környezetünkben ért kulturális hatások alakítják ki értékeinket és meggyőződéseinket, amelyek alapvetően meghatározzák bizonyos javak fogyasztását, vagy fogyasztásának tiltását. A fogyasztói magatartás részletes vizsgálatával megtudjuk milyen kínálatot kell kialakítani, hogy a vállalkozásunk sikeres legyen az vizsgált kultúrában élő vagy ott szocializálódott fogyasztók között.Kutatásom fő célja összehasonlítani a magyar és az egyiptomi utazási szokásokat figyelembe véve a kulturális különbségeket. Egy turisztikai termékeket nyújtó vállalkozás nyitásához szükséges feltérképezni, hogy mire van szükségük a fogyasztóknak. Ha ezek alapján döntünk vállalkozásunk célcsoportjáról és a termékeink és szolgáltatásaink skálájáról, nagyobb eséllyel lesz egy sikeres és profitot termelő cégünk. Dolgozatomban arra keresem a választ, hogy van-e szükség olyan utazási iroda nyitására, ami kifejezetten egy kultúrába tartozó embereket szólít meg. Ehhez a magyar vagy az egyiptomi kultúrában felnőtt embereket turisztikai döntéseit fogom vizsgálni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Egyiptom, fogyasztói magatartás, kulturális különbségek, szubkultúra, utazási szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:02
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet