Adathalászat és az adatok politikai felhasználása a közösségi médiában

Alföldi Attila Erik (2023) Adathalászat és az adatok politikai felhasználása a közösségi médiában. Faculty of Commerce, Catering and Tourism.

[thumbnail of kész Szakdolgozat Alföldi Erik (1).pdf] PDF
kész Szakdolgozat Alföldi Erik (1).pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (2MB)
[thumbnail of Alfoldi_Attila_Erik_BA_KM_magyar_biralati_lap_KULSO.pdf] PDF
Alfoldi_Attila_Erik_BA_KM_magyar_biralati_lap_KULSO.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (195kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap Alföldi Attila Erik.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap Alföldi Attila Erik.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (210kB)

Abstract

Adathalászat és az adatok politikai felhasználása a közösségi médiában téma napjainkban egy aktuális téma, mivel éppen csak túlvagyunk az országgyűlési képviselők választásán és most következik a 2024-es európai parlamenti választás. 2023 januárjában már első lépésként a politikai hirdetésekre változásokat és szigorításokat javasoltak, amit a 2024-es parlamenti választásoknál már alkalmazni is akarnak.Kutatásom során vizsgáltam, hogy az emberek mennyire vannak tisztában azzal, hogy mi minősül személyes adatnak és véleményük szerint ezeket felhasználják-e vagy sem. A primer kutatást kérdőíves felmérés formájában alkottam meg. A szekunder kutatás egy információgyűjtő módszer, ami során olyan adatokat használunk fel, amiket mások már korábban publikáltak. Ezeket az adatokat egy másik kutatás céljából gyűjtötték. Dolgozatom írása során több típusú forrásból is próbáltam adatokat nyerni, felhasználtam könyveket, folyóiratokat, újságcikkeket, tudományoscikkeket, filmeket, interjúkat, beszámolókat és előadásokat. A szakirodalmi áttekintés során szekunder kutatást használtam. A szekunder kutatás célja az volt, hogy olyan információkat és adatokat szerezzek, amelyek hasznosak a saját kutatásom és a témám szempontjából. A szakirodalmi áttekintés során nagy mértékben kitérek 7 arra, hogy mi és miért minősül személyes adatnak. De először is meg kell határoznunk, hogy mi is az adat és hogyan jött létre, majd pedig a Big Data fogalma mit is jelent. Ezek után rátérek az általános adatvédelmi rendeletre, GDPR-ra,, hogy megtudjuk, hogyan is néz ki a személyes adatok jogi védelme. Majd pedig olyan eseményeket elemzek, amelyek során lehetséges, hogy a média és a személyes adatok felhasználásának segítségével befolyásolták az embereket. Ezek az események közé tartozik a Brexit, Donald Trump elnöki választása, a Cambridge Analytica botrány vagy akár a magyarországi választások.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Commerce, Catering and Tourism

Department

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Kereskedelem és marketing

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: adatvédelem jogi szabályozás, big data, GDPR (General Data Protection Regulation), közösségi média, személyes adatok védelme
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2024. Feb. 20. 15:02
Last Modified: 2024. Feb. 20. 15:02

Actions (login required)

View Item View Item