Greenwashing and its effect on brand image and consumers' purchase decisions in the cosmetic industry

Jargalsaikhan Dulguun (2023) Greenwashing and its effect on brand image and consumers' purchase decisions in the cosmetic industry. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Dulguun Jargalsaikhan_Z4PMUG_Thesis Final.pdf] PDF
Dulguun Jargalsaikhan_Z4PMUG_Thesis Final.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Assessment form_Dulguun.pdf] PDF
Assessment form_Dulguun.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (130kB)
[thumbnail of Jargalsaikhan Dulguun BA KM .pdf] PDF
Jargalsaikhan Dulguun BA KM .pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (140kB)

Absztrakt (kivonat)

This bachelor's thesis focuses on the problem of greenwashing, where companies falsely claim to be environmentally friendly. The main interest is in how this affects young consumers aged 18 to 35, particularly in the cosmetic industry.With the world talking more about being sustainable, the study wants to find out how young people see through these fake claims and how it influences their purchasing decisions. The findings aim to contribute insights for companies, particularly in the beauty sector, to develop effective marketing strategies and foster genuine sustainability in the marketplace.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: brand image, consumer behaviour, cosmetic industry, greenmarketing, greenwashing, Perceptions, purchasing decision, sustainability
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:01
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet