Jargalsaikhan Dulguun (2023) Greenwashing and its effect on brand image and consumers' purchase decisions in the cosmetic industry. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Dulguun Jargalsaikhan_Z4PMUG_Thesis Final.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Assessment form_Dulguun.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (130kB) |
|
PDF
Jargalsaikhan Dulguun BA KM .pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (140kB) |
Absztrakt (kivonat)
This bachelor's thesis focuses on the problem of greenwashing, where companies falsely claim to be environmentally friendly. The main interest is in how this affects young consumers aged 18 to 35, particularly in the cosmetic industry.With the world talking more about being sustainable, the study wants to find out how young people see through these fake claims and how it influences their purchasing decisions. The findings aim to contribute insights for companies, particularly in the beauty sector, to develop effective marketing strategies and foster genuine sustainability in the marketplace.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | brand image, consumer behaviour, cosmetic industry, greenmarketing, greenwashing, Perceptions, purchasing decision, sustainability |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 15:01 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 15:01 |
Actions (login required)
Tétel nézet |