Az autóipar ellátási problémái és a vásárlói attitűd vizsgálata

Barczi Réka (2023) Az autóipar ellátási problémái és a vásárlói attitűd vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Barczi Réka_Az autóipar ellátási problémái és a vásárlói attitűd vizsgálata.pdf] PDF
Barczi Réka_Az autóipar ellátási problémái és a vásárlói attitűd vizsgálata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Barczi Réka - bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Barczi Réka - bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (345kB)
[thumbnail of Barczi Réka bírálat M-be.pdf] PDF
Barczi Réka bírálat M-be.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (167kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom azzal a céllal jön létre, hogy feltárjam az autóipar ellátási láncát leginkább érintő problémákat, és bemutassam a vásárlók autóvásárláshoz kapcsolódó attitűdjét, különös tekintettel az elektromos autókra. Négy nagyobb témakört határoztam meg. Ezek a következők: „Melyek az autóipar ellátási láncának főbb problémái?”, Milyen jövő vár az autóiparra?”, „Melyek a legfontosabb befolyásoló tényezők az autó választásnál?” , „Mi a vásárlók véleménye az elektromos autók térnyeréséről?” Az autóipar ellátási láncára vonatkozó problémákat aktuálisnak tartom, mert sok, a közelmúltban történt esemény van rá hatással. Ezek közül kiemelkedő jelentőséget tulajdonítok a koronavírus járvány okozta félvezető hiánynak, a munkaerő hiánynak és az orosz-ukrán háború miatt kialakult alkatrész hiánynak. Azért is választottam még ezt a témát, mert kutathatónak tartom. Folyamatosan jelennek meg vonatkozó tudományos cikkek, a régebbi cikkeket pedig rendszeresen frissítik, így a rendelkezésre álló információk naprakészek. Be fogom mutatni az autóipar eddigi fejlődésének főbb lépcsőit, és azt is, hogy a jövőbeli alakulás hogy néz ki a nagy trendek alapján. Egyetemi éveim alatt egy autóipari logisztikai szolgáltató cégnél is dolgoztam, ahol az ellátási lánc kezdeti szakaszára rálátásom volt. Alkatrész beszállítókkal voltam napi kapcsolatban, amelyek közül soknak termelési fennakadásokat okozott a félvezetőhiány. Azért szerettem volna az autóipar ellátási akadályairól részletesebben beszámolni, hogy világossá váljon számomra, hogy melyek ezek a problémák, és pontosan hogyan hatnak a gyártási folytonosságra. Az autóipar jövője azért érdekel, mert szívügyem a fenntarthatóság, és remélem, hogy egy környezetbarátabb irányba fog elmozdulni az ipar, mert jelen pillanatban nem ez jellemzi. Magyarországon a legtöbb utcán szembejövő autó valószínűsíthetően robbanó motoros, és remélem, hogy a jövőben egyre jellemzőbb lesz az elektromos autók megjelenése. Az is megjegyzendő, hogy kevés töltőállomás található az utcákon. A fogyasztók autóvásárláshoz kapcsolódó attitűdjére is kíváncsi vagyok. Meg akarom vizsgálni, hogy milyen hajtásmódú autót preferálnak, és ezeket milyen szempontok alapján választják ki. Ezen kívül arra is választ szeretnék kapni, hogy mennyire tartják fontosnak az autók környezetre gyakorolt hatását. Különböző demográfia aspektusok alapján megvizsgálom, hogy melyiknek van legnagyobb hatása a vásárlási döntés meghozására. Az autóvásárlás szempontjaira pedig azért vagyok kíváncsi, mert szerintem az átlagos magyar autóvásárló az árat tartja legfontosabb aspektusnak. Ezen kívül számos másik választási lehetőség befolyásolhatja a vevőket. Előzetes feltételezésem, hogy a gyermekek száma meghatározó jelentőséggel bír mind az autó hajtásmódjának kiválasztására, mind az autóvásárlás alapját képező különböző döntési szempontokra. Azért szeretném felmérni, hogy mit gondolnak a vásárlók az elektromos autókról, mert remélem, hogy nagyobb jelentősége lesz a jövőben ezeknek a járműveknek. Nem elég csupán az állami szabályozás ehhez, hanem a vásárlóknak igénye kell, hogy legyen arra, hogy ne belső égésű motoros autót válasszanak. Természetesen nem fogok tudni reprezentatív eredményeket bemutatni a kutatás során. Ennek ellenére fontosnak tartom ezt a kérdéskört körül járni, mert így egy kicsit árnyaltabb képet kaphatok ebben a témában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Király Éva
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 2008-as válság, autóipar, ellátási lánc - ellátó hálózat, kőolaj, logisztika
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:00
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet