A magyar fogyasztók utazási szokásainak változása és a fogyasztói attitűdök befolyásolásának korszerű eszközei a COVID-19 járvány következtében

Csipkés Csinszka (2023) A magyar fogyasztók utazási szokásainak változása és a fogyasztói attitűdök befolyásolásának korszerű eszközei a COVID-19 járvány következtében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A magyar fogyasztók utazási szokásainak változása és a fogyasztói attitűdök befolyásolásának korszerű eszközei a COVID-19 járvány következtében .pdf] PDF
A magyar fogyasztók utazási szokásainak változása és a fogyasztói attitűdök befolyásolásának korszerű eszközei a COVID-19 járvány következtében .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Csipkés Csinszka.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Csipkés Csinszka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (248kB)
[thumbnail of CsipkésCsinszka_opponens_SulyokMartaJudit.pdf] PDF
CsipkésCsinszka_opponens_SulyokMartaJudit.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (246kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban egy a még mai napig releváns témát dolgozok fel, a magyar fogyasztói attitűdöket vizsgálom a COVID-19 járvány előtti, illetve utáni időszakban, továbbá a fogyasztói magatartás befolyásolását elősegítő marketing eszközöket kutatom. Választ keresek arra, hogy gyakorolt-e a COVID-19 világjárvány hosszú távon hatást az emberek utazási szokásaira, avagy csak a kényszerhelyzetben alkalmazkodtak az adott szituációhoz, azután pedig visszatértek a már korábban kialakult és preferált magatartásukhoz. Ezenfelül elemzem a fogyasztói attitűdök befolyásolásának módszereit, tehát hogy mely marketing eszközökkel lehet utazásra ösztönözni a különböző generációk tagjait, mely felületeken, milyen módszerekkel lehet megragadni leginkább a figyelmüket. Adatgyűjtés tekintetében kombinált kutatási módszert alkalmaztam. Kvantitatív kutatás gyanánt egy online kérdőívet állítottam össze, melyben a fogyasztói preferenciákat vizsgáltam a témával kapcsolatban. Egy félig strukturált interjú adta a kutatásom kvalitatív részét, melynek köszönhetően átfogóbb képet kaptam a járványidőszakot túlélt hazai szállodák helyzetéről, tehát betekintést nyertem a kínálati oldal helyzetére is, és a vendégforgalmat ösztönző tevékenységeikről kapcsolatban is bővebb információhoz jutottam. A téma aktualitása miatt nehézséget jelentett a koronavírus-járvány hosszú távú hatásainak kimutatása és megalapozása az utazási döntésekre vonatkozóan, ugyanis még nem telt el elegendő idő ahhoz, hogy mélyreható következtetéseket vonhassunk le.In my thesis, I examine a topic that is still relevant today, Hungarian consumer attitudes before and after the COVID-19 epidemic, and the marketing tools that can influence consumer behaviour. I am looking for answers to the question whether the COVID-19 pandemic had a long-term effect on people's travel behaviour or whether they only adapted to the situation in a state of emergency and then returned to their previously established and preferred behaviour. I will also analyse the methods of influencing consumer attitudes, i.e. which marketing tools can be used to encourage different generations to travel, which platforms and which methods are most effective in capturing their attention. In terms of data collection, I used a combined research method. As a quantitative research, I designed an online questionnaire to investigate consumer preferences on the topic. A semi-structured interview was the qualitative part of my research, which gave me a more comprehensive picture of the situation of domestic hotels that survived the epidemic period, thus giving me insight into the supply side and more information on their activities to promote guest flows.Due to the current relevance of the topic, it has been challenging to demonstrate and substantiate the long-term effects of the COVID-19 pandemic on travel decisions, as there has not yet been enough time to draw in-depth conclusions.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belföldi utazások, koronavírus-járvány (COVID-19), közösségi média, marketing-kampány, trendek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:00
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet