Celebrity endorsement as a tool for enhancing brand awareness, brand image and purchase intention

Mocanu Iulia (2023) Celebrity endorsement as a tool for enhancing brand awareness, brand image and purchase intention. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Thesis Mocanu Iulia.pdf] PDF
Thesis Mocanu Iulia.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap BELSŐ_Iulia_Mocanu_Sarkadi_Katalin.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap BELSŐ_Iulia_Mocanu_Sarkadi_Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (215kB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_Mocanu_Iulia_SzSzilárd.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_Mocanu_Iulia_SzSzilárd.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (233kB)

Absztrakt (kivonat)

The paper displays what celebrity endorsement, brand awareness and image, and purchase intention are. Celebrity endorsement is a marketing tool that implies using a celebrity to advertise a brand, product, or service. It is ab powerful tool and the author has made an intention to investigate its impact. The sole purpose of the paper is to investigate the relationship between CE and the abovementioned features by conducting research. The research includes a literature review, quantitative data research, and an interview.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: awareness, behaviour, brand, celebrity, endorsement, image, intention, purchase
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:00
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet