The implementation of Artificial Intelligence related technologies, and its impact on digital marketing

Mezősi Miklós (2023) The implementation of Artificial Intelligence related technologies, and its impact on digital marketing. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of The_implementation_of_Artificial_Intelligence_related_technologies_and_its_impact_on_digital_marketing.pdf] PDF
The_implementation_of_Artificial_Intelligence_related_technologies_and_its_impact_on_digital_marketing.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Mezősi Miklós_BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ.pdf] PDF
Mezősi Miklós_BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (173kB)
[thumbnail of Mezősi Miklós_BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Mezősi Miklós_BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (235kB)

Absztrakt (kivonat)

The purpose of the paper is to investigate the upcoming opportunities of Artificial Intelligence (AI) related technologies, as well as their social, legal limitations and setbacks. Throughout the paper, several aspects of the subject are examined by means of a practical questionnaire as primary research, and by recent literature to form a conclusion regarding the usability of AI in modern times for recreational and for commercial use likewise. The findings of the primary research show that it proves to be challenging for individuals to tell whether certain pieces of content are real, or was generated by AI, and that some of the characteristics that they think is solely a sign of human input, is already mastered by AI in many cases.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
dr. Papp Vanda
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: artificial intelligence, digitalization, marketing, online marketing, technology
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:00
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet