Ázsiai szubkultúrával kapcsolatos termékek fogyasztói szokása Magyarországon

Angyal Nikolett Virág (2023) Ázsiai szubkultúrával kapcsolatos termékek fogyasztói szokása Magyarországon. Faculty of Commerce, Catering and Tourism.

[thumbnail of Szakdolgozat Angyal Nikolett Virágg (1).pdf] PDF
Szakdolgozat Angyal Nikolett Virágg (1).pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR Angyal Nikolett Virág.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR Angyal Nikolett Virág.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (310kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ RT Angyal Nikolett Virág.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ RT Angyal Nikolett Virág.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (302kB)

Abstract

Szakdolgozatom témája, az ázsiai szubkultúrával kapcsolatos termékek fogyasztói szokása Magyarországon. Választásom oka, mivel én is szcénatagnak számítok, ezért közel érzem magamhoz a témát, valamint felfigyeltem a tematika aktualitására is, mivel egyre gyakrabban jelennek meg az ázsiai kultúrelemek az értékesítésben, marketingben, mint külföldön és Magyarországon is egyaránt. Kutatási kérdéseim közé tartoznak, hogy a COVID/infláció milyen befolyással van a fogyasztók preferenciájára, hogy melyek azok a tényezők, amik befolyásolják a kézműves termékek vásárlását és milyen előnyei/hátrányai vannak a tömeggyártású darabokkal szemben. Feltárásomhoz egy primer kérdőíves kutatást, valamint egy interjút és a szakirodalmi tartalmakat használtam. A beérkező primer adatok elemzését az IBM SPSS 26-os verziójával végeztem el, azon belül Pearson féle korrelációs elemzéssel kerestem a kapcsolatokat a tényezők között. A szubkultúrához kapcsolódó termékeket az ár és a minőség befolyásolja a legnagyobb mértékben, a reklám és az eladó ismerete pedig a legkevésbé. Az önkifejező fogyasztás jellemző a szcénatagokra, főleg a fiatalabb korosztályra. A COVID/infláció csökkentette a kézműves vállalkozások profitját, a kosárérték stagnál, viszont az áremelkedés miatt kevesebb terméket vásárolnak, emiatt a tömeggyártású darabokat sok esetben előnyben részesítik. A kézműves termékek minősége magasabb és kitűnnek az egyediségükkel, viszont a tömeggyártásúak ára alacsonyabb és több munkaóra miatt alacsonyabb a választék és készlethiány is előbb kialakulhat a futószalagon gyártottakkal ellentétben. Javaslataim az online értékesítés elkezdése és a külföldi vásárlók felkutatása, az önkifejező fogyasztók megcélzása és olyan tematikák választása, ami alacsony választékban, vagy nincs jelen a tömeggyártású termékek között és kollaboráció kialakítása más kézműves művésszel, ezzel is növelni a termékpalettát.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Commerce, Catering and Tourism

Department

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Kereskedelem és marketing

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: Ázsia, fogyasztói szokások, Japán, kis- és középvállalkozás - KKV, szubkultúra
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2024. Feb. 20. 15:00
Last Modified: 2024. Feb. 20. 15:00

Actions (login required)

View Item View Item