Ázsiai szubkultúrával kapcsolatos termékek fogyasztói szokása Magyarországon

Angyal Nikolett Virág (2023) Ázsiai szubkultúrával kapcsolatos termékek fogyasztói szokása Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Angyal Nikolett Virágg (1).pdf] PDF
Szakdolgozat Angyal Nikolett Virágg (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR Angyal Nikolett Virág.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR Angyal Nikolett Virág.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (310kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ RT Angyal Nikolett Virág.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ RT Angyal Nikolett Virág.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (302kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája, az ázsiai szubkultúrával kapcsolatos termékek fogyasztói szokása Magyarországon. Választásom oka, mivel én is szcénatagnak számítok, ezért közel érzem magamhoz a témát, valamint felfigyeltem a tematika aktualitására is, mivel egyre gyakrabban jelennek meg az ázsiai kultúrelemek az értékesítésben, marketingben, mint külföldön és Magyarországon is egyaránt. Kutatási kérdéseim közé tartoznak, hogy a COVID/infláció milyen befolyással van a fogyasztók preferenciájára, hogy melyek azok a tényezők, amik befolyásolják a kézműves termékek vásárlását és milyen előnyei/hátrányai vannak a tömeggyártású darabokkal szemben. Feltárásomhoz egy primer kérdőíves kutatást, valamint egy interjút és a szakirodalmi tartalmakat használtam. A beérkező primer adatok elemzését az IBM SPSS 26-os verziójával végeztem el, azon belül Pearson féle korrelációs elemzéssel kerestem a kapcsolatokat a tényezők között. A szubkultúrához kapcsolódó termékeket az ár és a minőség befolyásolja a legnagyobb mértékben, a reklám és az eladó ismerete pedig a legkevésbé. Az önkifejező fogyasztás jellemző a szcénatagokra, főleg a fiatalabb korosztályra. A COVID/infláció csökkentette a kézműves vállalkozások profitját, a kosárérték stagnál, viszont az áremelkedés miatt kevesebb terméket vásárolnak, emiatt a tömeggyártású darabokat sok esetben előnyben részesítik. A kézműves termékek minősége magasabb és kitűnnek az egyediségükkel, viszont a tömeggyártásúak ára alacsonyabb és több munkaóra miatt alacsonyabb a választék és készlethiány is előbb kialakulhat a futószalagon gyártottakkal ellentétben. Javaslataim az online értékesítés elkezdése és a külföldi vásárlók felkutatása, az önkifejező fogyasztók megcélzása és olyan tematikák választása, ami alacsony választékban, vagy nincs jelen a tömeggyártású termékek között és kollaboráció kialakítása más kézműves művésszel, ezzel is növelni a termékpalettát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Dobó Róbert
Belső
egyetemi adjunktus; Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Ázsia, fogyasztói szokások, Japán, kis- és középvállalkozás - KKV, szubkultúra
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:00
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet