Divat- és luxusmárkák, mint personal branding eszközei, a márkázás és a stratégiai tervezés meghatározó tényezőire fókuszálva

Jánó Beáta Eliz (2023) Divat- és luxusmárkák, mint personal branding eszközei, a márkázás és a stratégiai tervezés meghatározó tényezőire fókuszálva. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of N3Y9TQ - Divat- és luxusmárkák, mint personal branding eszközei, a márkázás és a stratégiai tervezés meghatározó tényezőire fókuszálva.pdf] PDF
N3Y9TQ - Divat- és luxusmárkák, mint personal branding eszközei, a márkázás és a stratégiai tervezés meghatározó tényezőire fókuszálva.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR Jánó Beáta Eliz.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR Jánó Beáta Eliz.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (313kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ RT Jánó Beáta Eliz.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ RT Jánó Beáta Eliz.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (304kB)

Absztrakt (kivonat)

Az igényt teremtő luxus- és divatmárkák bemutatása által választ kerestem arra, hogy miként válik egy márka státusz szimbólummá a fogyasztók számára és milyen stratégiai tervezés mentén hozható létre olyan márkaérték, mely a fogyasztó önmagáról alkotott képéhez pozitívan járul hozzá. Szakdolgozatom készítése során három kérdésre kerestem a választ: Milyen márkázási stratégiák figyelhetőek meg a divatmarketing területén? Hogyan válnak a luxus és prémium márkák a personal branding eszközeivé? Mi határozza meg a fogyasztói döntést a luxus és prémium márkák termékei esetén? Az irodalom kutatásom két szakaszban valósult meg. Elsőként a márkázással kapcsolatos alapfogalmakat, valamint a fogyasztók és a termékek kapcsolatát mutattam be. A második szakaszban pedig a divatmarketing és a luxusmárkázás alapjait vizsgáltam. Szekunder kutatásom ismertette mind a piac, mind a fogyasztói magatartás aktuális helyzetét. Primer kutatásom során pedig a netnográfiai módszertanon alapuló kvalitatív tartalomelemzés segítségével vizsgáltam a felhasználók és a Ralph Lauren kapcsolatát a márka TikTok oldalán. Szakdolgozatom eredményeképp kirajzolódott a márka identitás – fogyasztói identitás kapcsolatának, a márkaasszociációknak, a történetnek, illetve a történetmesélésnek és a fogyasztók megismerésének meghatározó szerepe. Amennyiben ezek felépítése megtörtént és a stratégia kialakítása ezen tényezők figyelembevételével történik, kiegyensúlyozott alap biztosításával lehetőség nyílik a stabil és időtálló márka megteremtésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Dobó Róbert
Belső
egyetemi adjunktus; Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kommunikáció, marketing, márka, márkázás, stratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 15:00
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 15:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet