Jánó Beáta Eliz (2023) Divat- és luxusmárkák, mint personal branding eszközei, a márkázás és a stratégiai tervezés meghatározó tényezőire fókuszálva. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
N3Y9TQ - Divat- és luxusmárkák, mint personal branding eszközei, a márkázás és a stratégiai tervezés meghatározó tényezőire fókuszálva.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR Jánó Beáta Eliz.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (313kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ RT Jánó Beáta Eliz.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (304kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az igényt teremtő luxus- és divatmárkák bemutatása által választ kerestem arra, hogy miként válik egy márka státusz szimbólummá a fogyasztók számára és milyen stratégiai tervezés mentén hozható létre olyan márkaérték, mely a fogyasztó önmagáról alkotott képéhez pozitívan járul hozzá. Szakdolgozatom készítése során három kérdésre kerestem a választ: Milyen márkázási stratégiák figyelhetőek meg a divatmarketing területén? Hogyan válnak a luxus és prémium márkák a personal branding eszközeivé? Mi határozza meg a fogyasztói döntést a luxus és prémium márkák termékei esetén? Az irodalom kutatásom két szakaszban valósult meg. Elsőként a márkázással kapcsolatos alapfogalmakat, valamint a fogyasztók és a termékek kapcsolatát mutattam be. A második szakaszban pedig a divatmarketing és a luxusmárkázás alapjait vizsgáltam. Szekunder kutatásom ismertette mind a piac, mind a fogyasztói magatartás aktuális helyzetét. Primer kutatásom során pedig a netnográfiai módszertanon alapuló kvalitatív tartalomelemzés segítségével vizsgáltam a felhasználók és a Ralph Lauren kapcsolatát a márka TikTok oldalán. Szakdolgozatom eredményeképp kirajzolódott a márka identitás – fogyasztói identitás kapcsolatának, a márkaasszociációknak, a történetnek, illetve a történetmesélésnek és a fogyasztók megismerésének meghatározó szerepe. Amennyiben ezek felépítése megtörtént és a stratégia kialakítása ezen tényezők figyelembevételével történik, kiegyensúlyozott alap biztosításával lehetőség nyílik a stabil és időtálló márka megteremtésére.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kommunikáció, marketing, márka, márkázás, stratégia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 15:00 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 15:00 |
Actions (login required)
Tétel nézet |