Szedlák Péter (2023) Coca-Cola Magyarország fenntarthatósági intézkedéseinek a fogyasztókra gyakorolt hatásainak vizsgálata, a fiatalok körében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szedlák Péter - Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (870kB) |
|
PDF
SzedlákBír.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (305kB) |
|
PDF
Szedlák Péter.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (212kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom fő témája a Coca-Cola Magyarország fenntarthatósági intézkedéseinek a fogyasztókra gyakorolt hatásainak vizsgálata. A kutatásom célcsoportja a 16-35 közötti korosztály. A szakirodalmi részben szó esik a fenntarthatóságról, a fenntartható fejlődésről, az FMCG vállalatokról, illetve a vállalati társadalmi felelősség vállalásról (CSR) és annak szintjeiről. Ezután szekunder kutatásomban bemutatom a Coca-Cola magyarországi működését, különböző fenntarthatósági intézkedéseit, illetve három példát külön vizsgálok, amelyek közül az egyik a nem rég bevezetésre került palackhoz rögzített kupak. Emellett szót ejtek még a greenwashing-ról is, illetve hozok néhány példát is rá. Ezt követően primer kutatásomat mutatom be, amelynek kvantitatív online kérdőíves módszert választottam. A kérdőívet kicsivel több, mint 1 hónapig lehetett kitölteni, ezalatt az idő alatt 117 kitöltést szereztem a vizsgált korcsoportból. A kérdőív demográfiai adatok mellett vizsgál vásárlási és fogyasztási szokásokat, illetve felméri, hogy a kitöltők mennyire vannak tisztában a fenntarthatósággal. Továbbá, kutatja azt, hogy mennyire ismerik a fogyasztók a Coca-Cola Magyarország fenntarthatósági intézkedéseit és, hogy azoknak van-e kimutatható befolyása az üdítőital választásaikra. Végezetül pedig kitér arra, hogy mennyire elégedettek a fogyasztók a márka ezzel kapcsolatos kommunikációjával. A kutatás eredményei alapján a válaszadók többnyire heti rendszerességgel vásárolnak és fogyasztanak Coca-Cola üdítőket. Emellett nagyrészt találkoztak a vállalat fenntarthatósági újításaival, de az egyértelműen látszik, hogy azok nem befolyásolják túlzottan a fogyasztók választási döntéseit. Ugyanakkor a szervezet fenntarthatósági kommunikációjának fejlesztésére lenne igény, a kitöltők több platformon is szívesen látnának információkat egy-egy új fejlesztésről.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Coca-Cola, CSR, fenntartható fejlődés, fenntarthatóság, fenntarthatósági intézkedések, fogyasztói szokások, vállalati kommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 14:59 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 14:59 |
Actions (login required)
Tétel nézet |