Driving Luxury in the Racetrack: A Comparative Analysis of Luxury Brand Marketing Strategies in Motorsports

Chavez Mora Rafael (2023) Driving Luxury in the Racetrack: A Comparative Analysis of Luxury Brand Marketing Strategies in Motorsports. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Driving Luxury in the Racetrack A Comparative Analysis of Luxury Brand Marketing Strategies in Motorsports.pdf] PDF
Driving Luxury in the Racetrack A Comparative Analysis of Luxury Brand Marketing Strategies in Motorsports.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (926kB)
[thumbnail of Rafael Chavez Mora BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Rafael Chavez Mora BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (138kB)
[thumbnail of Rafael Chavez Mora_k.pdf] PDF
Rafael Chavez Mora_k.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (131kB)

Absztrakt (kivonat)

This academic research presents a comparative analysis of marketing strategies used by luxury brands present in the motorsports industry through a comprehensive examination and study of different case studies, data, and industry insights. It aims to find the most effective marketing strategies for luxury brands and their impact on customer journey, brand experience, strategic partnerships, sustainability, and overall market performance, helping sales & marketing teams of luxury brands, and anyone interested, to find key elements that could potentially drive successful marketing campaigns during motorsport events. Some of the main problems or gaps in the existing literature and industry knowledge trying to be addressed are to have a clearer and updated overview of the current and future most effective marketing strategies and trends for different luxury brands present in motorsport events to increase satisfaction of all stakeholders in this exclusive segment.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Papp Judit
Belső
Mestertanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: branding, marketing, sport, strategic planning, strategy
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 14:59
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 14:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet